ח"כ תומא-סלימאן בתגובה לדברי השליח גרינבלט: יש לסכל את עסקת המאה

אחרי הסערה שעוררו דברי השגריר האמריקני דיוויד פרידמן, לפיהם ישראל זכאית לספח חלק משטחי הגדה המערבית, שליחו של נשיא ארצות הברית ג'ייסון גרינבלט הביע אתמול (ראשון) תמיכה בדבריו ועורר תגובות נזעמות. ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של הנשיא דונלד טראמפ, אמר בוועידת העיתון "ג'רוזלם פוסט": "אני חושב שהשגריר פרידמן התנסח באלגנטיות בריאיון לניו יורק טיימס. אני תומך בדבריו".

2019-06-17_184302

בתגובה לדברי גרינבלט, מסרה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) כי "יש לנצל את הדחייה בפרסום התכנית כדי לסכל אותה". לדבריה, "כששקלנו כיצד להצביע על פיזור הכנסת עמדה לנגד עינינו, בין היתר, סוגיית 'עסקת המאה' האמריקנית. ידענו כי מערכת בחירות נוספת עשויה לדחות את פרסומה של התוכנית בחודשים רבים, ואף להביא לגניזתה. זאת למרות שממשלת ישראל והממשל האמריקני, בסיוע מדינות הריאקציה הערבית, כבר החלו בפועל לקדמה בעברת השגרירות, בקידום חוקי ההסדרה ובסיפוח דהפקטו של מאחזים".

ח"כ תומאסלמיאן הוסיפה כי "הבחירות הנוספות יכולות לטרפד את תכניות נתניהו וטראמפ לעתידה של 'עסקת המאה' ולשלילת זכותו של העם הפלסטיני למדינה. זאת, מכיוון שהשעון של טראמפ ונתניהו המושחתים החל לתקתק. אנו ננצל דחייה זו במלוא הכוח כדי לסכל את תכניותיהם ולקדם את חזוננו"

משלום עכשיו נמסר אמש בעקבות תמיכתו של השליח האמריקאי המיוחד לתהליך השלום גרינבלט בסיפוח כי "תם נשף המסכות. השליח גרינבלט והשגריר פרידמן מבהירים ש"תכנית השלום" האמריקאית נכתבה בהשראת תכנית הסיפוח של הימין המשיחי". עוד נמסר כי "בעקבות הבחירות בישראל 'תכנית השלום' נכנסה להקפאה וראוי שהיא ושלל הרעיונות ההזויים והמנותקים שמקדמים אנשי טראמפ, ימצאו את דרכם לפח האשפה של ההיסטוריה".