ח"כ תומא-סלימאן בעקבות רצח העו"ס: לא ברור מה עלה בגורל התקציבים למאבק באלימות

אלירן מלול, החשוד ברצח העובדת הסוציאלית מיכל סלה בדירתם במוצא שליד ירושלים, נחקר היום (ראשון) בבית החולים הדסה עין כרם, שבו הוא מאושפז. חקירתו התאפשרה בעקבות השיפור שחל במצבו הבוקר. ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) גינתה את הרצח של סלה וכינתה אותו "מזעזע". לדבריה, "היא עובדת סוציאלית, זה אומר שאין אישה חסינה מול האלימות המגדרית". חברת הכנסת הדגישה: "אפילו נשים ממעמד סוציואקונומי גבוה מתקשות לפנות ולקבל סיוע".

ח"כ תומאסלימאן הדגישה שלא ברור מה עלה בגורל תקצוב תכנית החומש הממשלתית למאבק באלימות נגד נשים בעקבות הקמתן של ממשלות מעבר בראשות בנימין נתניהו. כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה לשעבר היא ניסתה לברר באמצעות מרכז המידע והמחקר של הכנסת את פרטי התקצוב, אך לא נמסרו לה פרטים. "לפני שהכנסת פוזרה אמרו במשרד לביטחון פנים שהם מקצים תקציבים לתכנית. לא ברור מה הוקצה, הכנסת לא פועלת ואין מנגנון בקרה", הסבירה והוסיפה כי "אין לנו דרך לבדוק ולדעת, המשרדים אמורים לתת את המידע הזה לציבור". כמו כן, יש לבדוק גם איך העניין מיושם בפועל, "לא רק מבחינה תקציבית, אלא עצם הקיפאון של החיים הפוליטיים לא מאפשר את שינויי החקיקה שהתוכנית כללה, כמו חוק האזיקונים שעבר בקריאה טרומית ועדיין מחכה לקידומו בכנסת".

ביום שישי איגוד העובדים הסוציאליים הביע צער על מותה של סלה. "המאבק באלימות כלפי נשים, תופעה שהפכה לצערנו למגפה, חייב לקבל תקציבים ולהעלות הילוך בחינוך, במניעה, איתור והנגשת השירותים. בשנה שעברה הציגה הממשלה תכנית לאומית למיגור אלימות כלפי נשים אך הרשויות ממשיכות להיכשל בלהגן עליהן ועלינו. הגיע הזמן לשים סוף להבטחות סרק ולהקים מערך לאומי מיוחד לטיפול באלימות במשפחה", נמסר. לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "עוד אישה נרצחה, תוצאה של חברה שובינסטית והיעדר אכיפה. יותר מדי גברים מרשים לעצמם לנהוג בנשים כברכוש, וגם כאשר נשים מתלוננות המערכת לא מציעה פתרונות. יהי זכרה של מיכל ברוך. בכנסת הקרובה עלינו להעביר חקיקה שתחמיר את הפיקוח והענישה במקרי אלימות מגדרית".