ח"כ תומא-סלימאן בעקבות הרצח בעכו: 'התכנית למאבק באלימות מחכה שנה וחצי לתקציבים'

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת), הגיבה אמש (שלישי) לרצח אימאן אחמד עווד, אתמול בעכו: "במשך שבועיים שמענו הרבה דיבורים והצהרות והבטחות. הרצח היום מוכיח כי דיבורים לא מצילים חיים. הבטחות אינן מרתיעות רוצחים". עוד הדגישה תומאסלימאן כי "התכנית הלאומית למאבק באלימות במשפחה עם תכנית הפעולה והיישום מחכה שנה וחצי לתקציבים. את התקציבים אפשר להעביר עכשיו. את האישה הבאה בתור אפשר להציל עכשיו!".

יצוין שבעלה הנרצחת נעצר בחשד שאחראי לרצח הצעירה בת 30 אותרה בדירתה ללא רוח חיים, לפי החשד נדקרה למוות. הנרצחת הייתה נשואה במשך שנה וחצי לבעלה הנוכחי, ויש לה שתי בנות מנישואים קודמים.

הפגנות נערכו היום בכמה מוקדים במקביל. בצומת עזריאלי שבסמוך לקריית הממשלה בתל אביב מחו עשרות נשים. במקביל התקיימו הפגנות גם בגשר המיתרים בכניסה לירושלים, במרכז הכרמל בחיפה, מול מרכז מורים בשדרות רגר בבאר שבע ובכיכר שטראוס בעכו. במהלך המחאה מול קריית הממשלה בתל אביב נחסם הצומת לסירוגין ולזמן קצר. שתי מפגינות נעצרו בחשד שסירבו לפנות את הכביש ושניסו להבעיר צמיגים.

2018-12-12_213221

אימאן עוואד (צילום: אל אתיחאד)

שדולת הנשים בישראל מסרה כי "האישה ה-25 מתחילת השנה נרצחה היום באכזריות בעכו, והתקציב לתכנית הלאומית עדיין לא הועבר ליעדו, החקיקה לא התקדמה והממשלה עדיין לא כינסה דיון חירום", זאת על רקע הירצחה של אישה נוספת היום בעכו. "דמנו לא הפקר וביטחונן של 51% מהאוכלוסייה לא יכול להמשיך להידחק לתחתית אנחנו דורשות מעשיםעכשיו!" הוסיפו.

יצוין שארגון המורים העל יסודיים הודיע אמש על שביתה בת 25 דקות בחינוך העל יסודי בארץ, לאות הזדהות עם המאבק באלימות כלפי נשים ובמחאה על הירצחה של עווד. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, מסר כי "כמורים ומחנכים וכמי שמובילים את המאבק באלימות כלפי עובדי הוראה איננו יכולים לעמוד מנגד".