ח"כ תומא-סלימאן בעקבות ההתקפה על המפגינים בת"א: זו לא קטטה – זהו ניסיון רצח

המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי עצרה שלושה חשודים בתקיפת מפגינים נגד השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, אמש בתל אביב. המשטרה מייחסת לשלושה תקיפה הגורמת חבלה, הפרת סדר והשתתפות בתגרה.

אחד המפגינים שהותקף אמש על ידי פשיסטים במרכז תל-אביב (צילום: גלי צה"ל)

 

כאלף בני אדם הפגינו אמש בתל אביב במחאה על ניסיונותיו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לפעול נגד המפגינים מול מעון ראש הממשלה בירושלים. המפגינים חסמו כבישים ובהם נתיבי איילון, ובהמשך צעדו ברחבי העיר. בסמוך לסינמטק הותקפו המפגינים בידי כמה אנשים שצעדו עמם והחלו במפתיע להכות את הצועדים באגרופים ובכיסאות ולרסס לעברם גז פלפל. חמישה מפגינים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי, מהם שניים נחתכו בצווארם. התיעוד שנחשף ב"הארץ" חושף את התוקפים הפשיסטים, שהסתננו להפגנת מתנגדי נתניהו.

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) ‏"בריונים פשיסטים תקפו ודקרו מפגיני שמאל בתל אביב. זה לא קטטה ולא הפרת סדר – זה ניסיונות רצח. ומה שצריך לזכור כל הזמן – זה אנשי ימין שמנסים לרצוח אנשי שמאל. לא ההפך", כתבה. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הוסיף "ראיתי את הלהט בעיניים של המפגינים. לא ידכאו אותם באגרופים וגם לא בסכינים. לא באלות ולא במכת״זיות. התשובה לאלימות של המשטרה וכנופיות הימין תהיה עוד אלפי אזרחים שיציפו את הרחובות וידרשו מהמסית הראשי להתפטר." לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) קרא לכחול לבן לפרוש משותפות עם "ראש ממשלה המסית לרצח". "קבוצה של ביביסטים אלימים הסתננה להפגנה הערב במטרה לפצוע ואולי להרוג מפגינים. צריך לזכור: הם לא פועלים עצמאית. שלח אותם נתניהו עצמו וכל התוכים אשר חוזרים אחריו. אני קורא לכחול לבן לפרוש מיד משותפות עם ראש ממשלה המסית לרצח", מסר כסיף.