ח"כ תומא-סלימאן בעקבות דו"ח המבקר: הגזענות מכלה את מי שמזין אותה

משרד החינוך לא מיישם את התכניות למניעת גזענות כך קובע דו"ח מבקר המדינה שהתפרסם אתמול (חמישי) ונכתב על ידי השופט בדימוס יוסף שפירא. לפי הדו"ח, התכניות לא מיושמות במקצועות הרלוונטיים, דוגמת היסטוריה ואזרחות, ותכניות חינוכיות מיוחדות שעליהן הוחלט מיושמות באופן חלקי בלבד. כ-60% מהפעילויות של בתי הספר במסגרת "האחר הוא אני", פרויקט הדגל של שר החינוך לשעבר שי פירון, כתב המבקר, אינן עוסקות בשסעים המרכזיים בחברה. "מבין התכניות העוסקות בששת השסעים, רק מיעוטן נוגעות לקונפליקטים", הדגיש.

2016-09-23_163244

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת), "דווקא בחברה משוסעת ובמדינה שמתחזקת סכסוך לאומי אזרחי על בסיס גזעי, דתי ואידיאולוגי דווקא במדינת ישראל משרד החינוך אינו רואה את ערך החינוך לחיים משותפים ולמניעת גזענות כערך עליון שצריך ליישם ולהילחם להטמעתו. אך, מה שדו"ח מבקר המדינה לא שאל זה האם משרד החינוך, בהנהגת בנט והבית היהודי, מעוניין בכלל בחיים משותפים שכוללים ערבים ויהודים על בסיס זכויות וכבוד הדדי כאזרחים שווים"? .


עוד הדגישה ח"כ תומאסלימאן שמשרד החינוך מפחד מהאחר, "הרי אם ילדים ילמדו מה היא גזענות הם עשויים להתקומם נגדה, ואם הילדים היהודים ילמדו להכיר, לאהוב ולכבד, את הערבי פלסטיני כאנושי ובר זכויות איך תוכל הממשלה להמשיך במדיניות העליונות הגזעית? איך תוכל להסביר ולתרץ את הדיכוי והכיבוש? הגזענות היא התהום שנפער יום יום תחת הקיום האנושי והדמוקרטי שלנו כאזרחים. הגזענות, בסופו של דבר, מכלה את מי שמזין אותה".