ח"כ תומא-סלימאן במחאת המתמחים: זהו אחד המאבקים הצודקים ביותר

הרופאים המתמחים קיימו אמש (שלישי) עצרת מחאה מול ביתו של שר הבריאות הנוכחי, יולי אדלשטיין, שבהרצליה פיתוח. מארגון מרשם, המאגד את המתמחים, נמסר: "כבר קרוב לחודש שאנחנו מוחים ותובעים קיצור של התורנויות. שלחנו מכתבים ויצרנו קשר עם ראש הממשלה, עם ראש הממשלה החלופי ועם שר הבריאות הנכנס. לצערנו, לא קיבלנו התייחסות אמיתית ורצינית לדרישות שלנו. 'נכנסנו מתחת לאלונקה' במלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה, במטרה לתת את הטיפול המיטבי לכלל אזרחי ישראל. במהלך תקופת הקורונה, קיבלנו טעימה ממציאות אחרת. זו מציאות שפויה יותר, עבורנו המתמחים, של תורנויות קצרות יותר בנות 12 שעות. קיבלנו משאבים כמו תקנים והסעות, קיבלנו חום ואהבה בלתי רגילים מהציבור הישראלי".

"יום אחרי הקורונה – נעלמו המשאבים. מתמחים שגויסו לתקנים 'זמניים' במהלך תקופת הקורונה נשלחו בחזרה ללשכת האבטלה, ואנחנו חזרנו לשגרה הרעה של תורנויות 26 שעות בלתי אנושיות ובלתי נתפסות. לכן יצאנו לרחובות כדי להגיד שלא עוד. לא נחזור לתורנויות 26 שעות. זה לא אנושי – לא עבורנו ולא עבור המטופלים", נמסר. המתמחים והסטודנטים לרפואה הקימו אוהל מחאה מול ביתו של השר אדלשטיין, בו ישבו 26 שעות רצופות, כמשך התורנות של מתמחים. בעצרת המחאה שנערכה במקום השתתפו פעילי מק"י וחד"ש וכן ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) שנאומה בפני המפגינים זכה בתשואות.

ח"כ תומאסלימאן בהפגנת מתמחים, אמש, בהרצליה פיתוח (צילום: זו הדרך)

ח"כ תומאסלימאן אמרה בהפגנה ש"זהו אחד המאבקים הצודקים ביותר שנחשפתי אליהם בתקופה הקצרה שכיהנתי כיו"ר ועדת העבודה והרווחה", אמרה. "כולם דיברו על העבודה הנפלאה שאתם עושים בבתי החולים, כולנו הרגשנו שאנחנו בידיים טובות אבל כשזה הגיע לכך שיתרגמו את זה בשביל לתת לכם את מה שמגיע לכם לצערי הרב הקולות האלה משתתקים ולא מגיעים לתמיכה אמיתית בכל הדרישות המוצדקות שלכם. אני לא רוצה שיטפל בי רופא או רופאה סחוטים אחרי 24 שעות".

סרטון: דברי ח"כ תומאסלימאן בעצרת שנערכה אמש בהרצליה פיתוח:

https://www.facebook.com/aidatuma/videos/277690306947388/