ח"כ תומא-סלימאן: בינתיים לא זזנו הרבה אבל נפגש עם יאיר לפיד

"בינתיים לא זזנו הרבה. יש בקשה לפגישה עם יאיר לפיד, והיא תתקיים". כך אמרה הבוקר (שלישי חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) בריאיון ששודר בתחנת הרדיו 103 אף. אם.  היא הוסיפה "לא בטוח שהרשימה המשותפת תמליץ על מועמד כלשהו להרכבת הממשלה. אחרי הפגישה עם לפיד נהיה יותר חכמים. יש גם אופציה שלא נמליץ על אף מועמד, זה תלוי בהתפתחות המפה הפוליטית".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן בעת ההצבעה בעכו בבחירות לכנסת ה-24, ביום שלישי שעבר (צילום: זו הדרך)

 

ח"כ תומא-סלימאן תקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מי שעזר לנתניהו לקבל את המנדט אלו בוחריו למרות היותו מואשם בתיקים בפליליים ובעיניי גם בהרבה מהבעיות הפוליטיות והכלכליות העומדות בפני הציבור. האם הוא קיים הבטחות אי פעם?".

אתמול מתחה ח"כ תומא-סלימאן ביקורת חריפה על האפשרות כי יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, יקיים משא ומתן על הליכוד. לדבריה: "לנסות להיות חלק מממשלה שבאחד הצדדים מסתמנת כממשלת ימין גזענית שבה יושב בן גביר – זה לא עושה טוב לאף אחד, לא למנהל המשא ומתן ולא לציבור שתמך בו". עוד הדגישה: "הרשימה המשותפת ספגה מכה – אבל היא עדיין כוח משמעותי ומשפיע במפה הפוליטית. עכשיו נתחיל בדיון רציני ונשקול את צעדינו באחריות. דבר אחד בטוח – אם מישהו ירצה את תמיכתנו הוא יצטרך להראות שהוא מתרחק מאוד מדרך נתניהו ודרך הימין".

יצוין נשיא המדינה, ראובן ריבלין, יקיים ביום שני הבא את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת ולאחריו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת. כפי שהתבצע בבחירות 2019, מפגשיו עם הסיעות השונות יועברו בשידור חי, בכל אמצעי התקשרות השונים. בין המוזמנים לבית הנשיא: נציגי הרשימה המשותפת. לקראת פתיחת השיחות אצל נשיא המדינה, ראשי הרשימה המשותפת היו"ר ח"כ איימן עודה (חד"ש), ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) וסמי אבו שחאדה (בל"ד) התכנסו אתמול כדי לדון בשאלה האם ימליצו על מועמד לראשות הממשלה. עוד דנו בדרישות שלהם בתמורה להמלצה.  הם דנו בשאלת ההמלצה בטרם פגישתם עם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, שצפויה להתקיים ביום חמישי הקרוב.

 

עוד בנושא:

נשיא המדינה פותח בהתייעצויות; ראשי הרשימה המשותפת מגבשים רשימת דרישות

הלשכה הפוליטית של מק"י על תוצאת הבחירות: התחזקות כוחות הימין הפשיסטי בכנסת