ח"כ תומא-סלימאן בהצעת אי-אמון: רה"מ מוביל את שני העמים לסבב שפיכות דמים מיותר

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) הגישה אמש (שני) הצעת אי-אמון בממשלה מטעם הרשימה המשותפת בכנסת ואמרה: "העיר כולה רואה משוגע רץ עם לפיד אש לתוך מאגר נפט ולא מנסים לעצור אותו! עלינו מוטלת האחריות לעצור את מדיניות הכיבוש, המלחמה וההסתה". לדבריה "שבוע סוער וקשה במיוחד עבר על כולנו. ובאותו שבוע הממשלה והעומד בראשה חזרו על אותה אסטרטגיה, במקום הידברות הסתה, במקום פתרון מדיני חתירה למלחמה. ראש הממשלה מוביל את שני העמים לסבב שפיכות דמים מיותר על מנת להעביר את המוקד מהחקירות שלו".

2017-07-25_202448

לדבריה "אסור לשכוח ואסור לתת לראש הממשלה לקחת את הדיון על החלטה פוליטית שהממשלה קבלה להבעיר את השטח. שינוי הסטאטוס קוו. השינוי אליו חותרת הממשלה, מסוכן מאוד. היא רוצה לשנות את המצב הקיים. עם שלם ממשיך לחיות תחת דיכוי. עם שנשללה זכותו להגדרה עצמית, עם שרק סופר קורבנות. רה"מ קבל החלטה טיפשית אבל מסוכנת. למרות המלצות הצבא והשב"כ והגורמים הביטחוניים לאטום את האוזניים וללכת על עימות. זו החלטה פוליטית , אין לה שום נגיעה לביטחון. מתי אתם תבינו שאי אפשר להביא ביטחון דרך עוד דיכוי, השפלה ומניעת זכויות?".

"צעדים כאלה מובילים לעימותים ושפיכות דמים והובלתם לזה בעיניים פקוחות. צעירים פלסטינים נרצחו בדם קר בגלל החלטה של הדרג הפוליטי הבכיר ביותר. הצבת מגנומטרים והסגר על ירושלים המזרחית הביאו לפיצוץ שילד בכיתה א' היה יכול לצפות אותו. מדובר על לא פחות ממחסום צבאי בכניסה למקום קדוש. מי ששאול למה מתנגדים למחסומים האלה, בתודעה של המבוגר והילד הפלסטיני יש בהיכרות עם מחסומים צבאים וכל מה שעובר עליהם במחסומים", הוסיפה.

כמו כן, "הממשלה מצאה עצמה חסרת אונים מול עשרות אלפי המפגינים שיצאו להגן על במסגד. תושבי העיר הובילו התנגדות עממית שקטה. מפלטם היחידי של הממשלה היה לירות לדכא את הפגנות ולהפנות אצבע מאשימה על הנהגת הציבור הערבי.  המדיניות הזו נמאסה. מקומנו הטבעי הוא לצדם של בני עמנו המדוכאים. ההסתה של הרים הינה התחמקות ממתן תשבות לשאלות הקשות המופנות אליהם".

"כל זה לא יסיח את הדעת מהאחריות של אלו שקבלו את ההחלטה הפוליטית. גלעד ארדן אמר 'ידי עאידה תומא-סלימאן ואחמד טיבי טבולות דם' ככה מתירים דם של אנשי הציבור. הוא יישא באחריות מלאה. אי אפשר לעבור בשקט שכל פעם שאין לממשלה תשובות היא מתחילה לחבוט בנו נציגי הציבור והאוכלוסייה הערבית. אם השר היה משקיע אותו הזמן שהוא משקיע בטוויטר להסית כנגד האוכלוסייה בלשמוע את אנשי המקצוע אולי היה מקבל החלטה אחרת. חלק מהדברים היו התרת דם. מה שהממשלה עושה הימורים בחיי אדם", אמרה. בעד הצעת אי-אימון בממשלת הימין הצביעו 35 חברי כנסת, 52 התנגדו וחבר כנסת אחד נמנע.

 

לנאום המלא של ח"כ תומא-סלימאן, אמש, בכנסת: