ח"כ תומא-סלימאן בהפגנה נגד רצח נשים בלוד: להכריז על מצב חירום

עשרות נשים וגברים הפגינו אמש (רביעי) מול תחנת המשטרה בלוד, בעקבות רצח סיהאם אזבארקה. אזבארקה נורתה ביום ראשון בשבוע שעבר בביתה בעיר, ומתה אחרי יומיים מפצעיה. היאם אזבארקה, אחותה של סיהאם ופעילה למען זכויות נשים, השתתפה גם היא במחאה. "אני דורשת מכל הגורמים האחראים במדינה לבוא בחשבון עם כל הרוצחים, אלה שירו באחותי ובעוד עשרות נשים", אמרה. השתתפו בהפגנה גם חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, שבאו מישיבה מיוחדת שנערכה במליאה, פעילות מעמותת "נע"ם — נשים ערביות במרכז" לקידום נשים ונערות ערביות ברמלה־לוד, ופעילים חברתיים.

2017-04-06_203718

הפגנה נגד רצח נשים (צילום ארכיון: אל אתיחאד)

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, אמרה במהלך ההפגנה כי "שוב אנחנו פה, שוב אנחנו בעיר לוד, שוב מפגינים נגד רצח נשים. במאבק הזה התחלנו כבר לפני הרבה שנים, ונמשיך עד מיגור התופעה הזו, אנחנו לא מוכנות להמשיך בספירת גופותאי אפשר להתעלם מהעובדה כי רק מחצית ממקרי רצח נשים ערביות מפוענחים, אי אפשר לבקש מהנשים שיירגעו כאשר יש יותר משישים נשים בעיר הזו לוד הנמצאות בסכנת רצח מידית". תומאסלימאן קראה למדינה להכריז לאלתר על מצב חירום תוך אימוץ תכנית חירום למיגור התופעה.

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת), ביקר אף הוא את אזלת היד של הרשויות בטיפול בתופעה. "בדיוק כמו לכן, גם לי נמאס מעוד מקום, ועוד מעגל, ועוד ילדים של עוד אישה שנרצחה. אוני כועס נורא כי ברור לי שזה לא חייב להיות כך. יש כאן הפקרות והפקרה" אמר בהפגנה, "אם המשטרה הייתה נותנת לזה את העדיפות שהיא יודעת לתת לדברים אחרים אפשר היה לתפוס את העבריינים, להכניס את הרוצחים לבתי הכלא ולמנוע את הרצח הבא". ח"כ חנין הוסיף כי "בהפגנה הזו אנחנו עומדות ועומדים – גברים ונשים ערביות ויהודיות, מלוד וממקומות אחריםואומרים יחד: עד כאן! אנחנו לא מוכנות יותר. נמאס לכולנו ואנחנו דורשים ודורשות את השינוי במשטרה, בחינוך. ואת השינוי הזה צריכה החברה כולה לעשות. אנחנו נעשה למצב הנורא הזה סוף – ביחד".