ח"כ תומא-סלימאן בהפגנה נגד אלימות כלפי נשים בחיפה: הקואליציה הימנית שיקרה לנשים בעיניים

"הקואליציה הימנית שיקרה לנשים בעיניים". כך הגיבה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) לגיוס כל חברי הקואליציה ביום רביעי האחרון כדי להפיל הצעת חוק של חברות כנסת מהאופוזיציה להקמת ועדה פרלמנטרית לנושא אלימות נגד נשים.

"בקואליציה הפילו את הבקשה שלי להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא רצח נשים, וזאת אחרי חודש של ניסיונות ולחצים כדי לקדם את הדרישות שלנו: תכנית חירום להגנה על נשים בסיכון גבוה; תקצוב מלא של התכנית הלאומית למניעת אלימות במשפחה וקידום חוק האזיקונים", הוסיפה.

2018-11-23_204721

הפגנה נגד רצח נשים מול משטרת העיירות בנגב (צילום: אקטיבסטילס)

לדברי ח"כ תומאסלימאן "אין לי יותר מדיי ציפיות מהממשלה הימנית והקיצונית הזאת. ממשלה שרומסת ברגל גסה זכויות אדם לא תפעל למען נשים וקבוצות מוחלשות. עם זאת, חשבתי לרגע שהקואליציה תנסה באמת לקיים את הבטחותיה כדי לא לצאת שקרנית – אבל ללא הואיל".

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), התייחסה אף היא להפלת ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא רצח נשים. לדבריה, "בשביל זה הקואליציה הביאה את שרן השכל באינפוזיה, להצביע נגד וועדת חקירה פרלמנטרית על רצח נשים. ברור, הממשלה יודעת שוועדה כזאת תחשוף עד כמה הממשלה לא עשתה ולא עושה שום דבר כדי למנוע את הרצח הזה".

ח"כ תומאסלימאן השתתפה אמש במחאה נגד אלימות כלפי נשים שהתקיימה בכיכר פאריס בחיפה. משתתפי העצרת צעדו לפניה מתחנת רכבת מרכז השמונה לכיכר. בעצרת השתתפו נציגות של ארגוני סיוע ותמיכה בנשים, עיריית חיפה, המרכזים הטיפוליים של העירייה, משרד הבריאות, ויצו, תנועות הנוער ומועצת התלמידים העירונית. את העצרת הנחתה שני אלוני, יו"ר המרכז לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית.

ח"כ תומאסלימאן, הנאבקת מזה 30 שנה באלימות נגד נשים, אמרה למפגינות: "אני גאה לראות כאן צעירים וצעירות. אני רוצה להקדיש את ההפגנה הזו ל-21 נשים שנרצחו בישראל השנה. אתמול בלילה הגיעה בשורה מרה על כך שעוד אשה נורתה למוות. ההפגנה הזו היא לא רק לזכר נשים שנרצחו אלא למען משפחותיהן שחוות את הכאב בכל יום ולמען כל הנשים כי כולנו יכולות להיות קורבנות לאלימות. אתמול הקואליציה של ממשלת הימין השולטת במדינת ישראל החליטה להפיל את התוכנית נגד אלימות במשפחה. הייתה לנו הצעה לתוכנית למאבק באלימות ומסתבר שהם שיקרו לנו, התחמקו במשך חודש שלם והצביעו נגד הקמת ועדת חקירה". מייסדת עמותת נשים נגד אלימות, אושרה פרידמן, הוסיפה: "ביום שבו אדם יחשוב פעמיים כשהוא מנבל את פיו, 25 בנובמבר כבר לא יהיה רלוונטי. אם לא נתעלם מהסימנים הנרצחת הבאה לא תהיה שם".

תחת הכותרת "אלימות נגד נשים – בעיה של כולנו" תתקיים מחר (מוצ"ש) בירושלים צעדת מחאה בשעה 19:00. ההתכנסות ברח' מגיני ירושלים. מארגנות המצעד מסרו כי "אלימות נגד נשים אינה תופעה שולית. מספר הנרצחות ממשיך לעלות אך נבחרי הציבור שותקים". אירוע נוסף יתקיים ביום ראשון הקרוב בתל אביב ביוזמת עמותת "כולן", נעמת במרחב ת"איפו, מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ושדולת הנשים בישראל. ההפגנה תצא ב-18:30 מכיכר רבין ותסתיים בעצרת ברחבת הסינמטק.