ח"כ עסאקלה קרא בכנסת להוציא מחוץ לחוק את 'אם תרצו' הפשיסטית

ח"כ ג'אבר עסאקלה (חד"ש הרשימה המשותפת) קרא הבוקר (רביעי) בעת דיון בכנסת להוציא את התנועה הפשיסטית "אם תרצו" מחוץ לחוק. לדברי ח"כ עסאקלה "ממשלה שנותנת לתאים כמו 'אם תרצו' להתקיים היא לא פחות גרועה מהם. הם רוצים שהאקדמיה תלך בדרכם הימנית ועל הדרך תוותר על חופש המחשבה, הדיבור והמחקר. אני קורא לשר המשפטים, אם יש לו עמוד שדרה אמיתי, למחוק אותם מספר העמותות. תנועה גזענית, פשיסטית ואלימה צריך להוציא מחוץ לחוק".

ח"כ עסקאלה השתתף בדיון שנערך בוועדת המשנה להשכלה הגבוהה של הכנסת, בראשות ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) בעקבות כוונת אוניברסיטת בןגוריון לכלול את "אם תרצו" בתכנית של מתן נקודות זכות עבור "פעילות התנדבותית חברתית". לדברי ח"כ כסיף "אסור לאקדמיה לתמוך באלו אשר רודפים מרצים וסטודנטים ופוגעים בחופש האקדמי." לדיון הוזמנו השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, ראשי האוניברסיטה ונציגי "אם תרצו". השר אלקין בחר שלא להגיע לדיון.

ב"הארץ" פורסם בשבוע שעבר שאוניברסיטת בן גוריון תעניק שתי נקודות זכות אקדמיות לסטודנטים שיתנדבו בתנועה הפשיסטית "אם תרצו". יצוין שיותר מ-240 מרצים בבן גוריון חתמו על עצומה שנשלחה לנשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ' ולרקטור, פרופ' חיים היימס. בעצומה נאמר ש"אם מרצו" היא תנועה פוליטית אלימה ש"בקמפוס שלנו הכוללת רדיפה של מרצים, הקלטת שיעורים בסתר והקמת אתרי השמצות למרצים". "אנו דורשות ודורשים מהנהלת האוניברסיטה לפעול מיד לביטול האישור שניתן", הדגישו.