ח"כ עסאקלה דורש לפטור את הסטודנטים מתשלום ארנונה בגלל משבר הקורונה

ח״כ ג׳אבר עסאקלה (חד״ש- הרשימה המשותפת) דורש לפטור את הסטודנטים מתשלום ארנונה בגלל משבר הקורונה. הוא פנה לשר הפנים, אריה דרעי, ודרש לכלול את כל הסטודנטים ברשימת מקבלי פטור מארנונה כחלק ממדיניות ההקלות בה נוקטת המדינה עקב התפשטות הנגיף ולהורות לכל העיריות והרשויות המקומיות לא לגבות דמי ארנונה מסטודנטים".

"הפסקת הלימודים גרמה לכך שרבים מן הסטודנטים יחזרו לבית הוריהם או יישארו לשהות בדירותיהם היות והם לא מוגדרים כעובדים חיוניים, דבר שהשאיר אותם ללא כל הכנסה", כתב ח"כ עסאקלה. יצוין שהתאחדות הסטודנטים הארצי פרסמה תכנית סיוע ללומדים במוסדות להשכלה גבוהה. אך היא רק דורשת "הנחה זמנית בארנונה, חשמל ומים לסטודנטים שוכרי דירות שנותרו מובטלים".

ההתאחדות דורשת עוד מהממשלה הקמת קרן מענקים לכלל הסטודנטים בישראל שנמצאים בסיכון פיננסי בשל המשבר על בסיס קריטריונים וביחס לגובה שכר הלימוד והסדרת חוק ההלוואות לסטודנטים (חוק הלוואות שכר לימוד תשס"ב-2002) ויצירת מנגנון שיספק הלוואות ללא ריבית. כמון ההתאחדות דוגלת בהגדלת תקציב קרן הסיוע של ות"ת, הכנסתם של 30 אלף סטודנטים לחינוך לתנאי הזכאות וחלוקה שוויונית בין כלל הסטודנטים בישראל לרבות סטודנטים הנדסאים וזיכוי הסטודנטים בעבור תשלומי מעונות שלא מומשו בתקופת המשבר.