ח"כ עסאקלה: אין ייצוג לאוכלוסייה הערבית במטה המנהל את המערכה נגד הקורונה

הוועדה המיוחדת בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה, ברשות ח"כ עופר שלח (יש עתידתל"ם) מסרה אתמול (שלישי) דו"ח ביניים על תיפקוד המדינה בעת המאבק הפנדמיה. יצוין שהוועדה קיימה 15 דיונים, שמעה 126 אנשים, ביניהם אנשי ממשלה, עמותות ומומחים. הוועדה מתחה ביקורת נוקבת על ממשלת המעבר הימינית בראשות בנימין נתניהו. לדברי ח"כ שלח "יש לנו מסקנות חדמשמעיות. קורונה 2 עלולה להיות בפתח כבר בחודש הקרוב. מדברים בישראל על רעידות אדמה ומתקפות סייבר, ומשבר הקורונה יכול להוות הזדמנות להיערך לכל הדברים האלה".

עוד אמר ח"כ שלח ש"נכון לעכשיו הרבה מהמספרים בתוכניות הסיוע הכלכליות הם באוויר. השטח לסוגיו השונים זועק שגם את מה שהובטח לו הוא עדיין לא מקבל. שני עקרונות מנחים: כסף מוקדם יציל כסף מאוחר ולהתכונן ביסודיות ליום שאחרי אם יש אור בקצה המנהרה, ישראל יכולה לצאת מהמשבר הזה חזקה בזכות הרוח הישראלית היזמית והמצב הכלכלי הטוב איתו נכנסה למשבר".

ח"כ ג'אבר עסאקלה (חד"ש הרשימה המשותפת) הדגיש ש"אחת המסקנות היא שהיה חסר ייצוג של האוכלוסייה הערבית בעבודת המטה וגם בנושא ההסברה. לגבי מחסור בכוח אדם רפואי – משרד הבריאות לא הסכים לשלב בוגרי רפואה ממדינות אירופה והעולם שקראנו להכניסם. חגים – אחד האתגרים שעומדים לפנינו הוא חג הפסח, ולאחריו חודש הרמדאן. נכון לעכשיו שיעור הנדבקים באוכלוסייה הערבית אינו גבוה, אך צריך להכין תכנית הסברתית לרמדאן כדי שלא יהפוך לאסון עם שיעור ההדבקה גבוהה לאחריו. המצב הסוציואקונומי במגזר הערבי נמוך וצריך תכנית למצוקה הכלכלית בעקבות המשבר. אנו מבקשים התייחסות וסיוע למובטלים, לעסקים וכן הלאה. מקווה שהוועדה תמשיך גם אחרי פסח כדי שנמשיך לעקוב ולדחוף לביצוע הפעילות הנדרשת".