ח"כ עופר כסיף: חייבים לשמור על הרשימה המשותפת אבל בלי לאבד את הדרך

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) התייחס אמש (רביעי) לאולטימטום שהציב יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, בפני חברי הסיעה, לפיו אם לא יאושרו דרישותיו, בהן שיתוף הפעולה עם ממשלת הימין ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו המואשם בפלילים, תפורק הרשימה. "שלטונו הארוך של נתניהו הוביל את החברה הערבית למצב חירום בביטחון האישי, בדיור ובפרנסה. הוא אף העמיק את הכיבוש, את הגזענות ואת ההסתה", כתב כסיף בחשבון הטוויטר שלו. "הרשימה המשותפת היא הישג היסטורי, אחדות שמוכיחה כי שינוי אמיתי ועמוק הוא אפשרי. לכן נתניהו מפחד מאיתנו. חייבים לשמור על המשותפת מבלי לאבד את הדרך".

השר לביטחון פנים בממשלת הימין, אמיר אוחנה, וח"כ מנסור עבאס מרע"מ בדיון בכנסת (צילום: הכנסת)

 

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) התייחס הבוקר בריאיון בגלי צה"ל למשבר שמאיים על אחדות המשותפת: "אני רוצה לשמר את האחדות. היינו בקשר מצוין איתם, כל דבר שיעלה אפשר להביא לשולחן". ח"כ עודה הודה כי הקרע ברשימה המשותפת הולך ומחריף בשבועות האחרונים: "יש לנו בעיות רציניות מאוד. נתניהו הצליח לפלג את כולם, עכשיו הגיע תור הרשימה המשותפת. יש בינינו חילוקי דעות אידיאולוגיים. אנחנו מיעוט ואחרי חוק הלאום הפכנו למיעוט נרדף – לכן הגענו ל-15 מנדטים. אין ספק שהאינטרס של הציבור שלנו הוא שהאזרחים הערבים יהיו מאוחדים וחזקים".

יצוין שח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) התייחסה אתמול בריאיון לחילוקי הדעות במשותפת, ואמרה: "אני לא מרוצה בכלל ממה שקורה בתקופה האחרונה ומה שח"כ מנסור עבאס מצהיר ומדבר עליו. אני מרגישה מבוכה, שעדיין יש מישהו שמאמין שאפשר להוציא מנתניהו משהו טוב". היא הסבירה: "כל תקציב שהושקע מממשלת נתניהו או כל ממשלה אחרת באוכלוסייה הערבית הוא זכות בסיסית שהדירו אותנו ממנה לאורך 72 שנים. זה לא סוגר אפילו את הפערים שנוצרו לאורך 70 השנים. זו זכות בסיסית וזו חובתה של כל ממשלה כלפי האזרחים שלה, אף אחד לא עושה לנו טובה".

לדבריה, "המצביעים של המשותפת הצביעו למען משותפת חזקה, למען משותפת שתייצג אותם בכבוד, שמשחקת במגרש הפוליטי ומשפיעה גם על המצב שלנו אבל גם בעניינים המדיניים הגדולים וכל חריגה מהקו הזה כל ניסיון או התגרות באחדותה של הרשימה המשותפת היא כן, סטייה מהדרך. זו זרימה לכיוון של ביבי ולהחלשת הרשימה המשותפת ולא שום דבר אחר. מה שמנע מנתניהו להשיג את הממשלה שהוא רצה בבחירות האחרונות זה העלייה במספר המנדטים של הרשימה המשותפת. שנתניהו ירצה לפרק את הרשימה או להוריד את כוחה, אני יכולה להבין, כי אנחנו ממש איום עליו. אבל שמישהו יצא מהבית יעזור וייתן יד לזה? זה משהו אחר לגמרי, זה דבר שאי אפשר לסלוח עליו".