ח"כ עופר כסיף בדיון בכנסת על הסגר: ממשלת נתניהו יורקת לציבור בפרצוף

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אשרה אמש (חמישי) ברוב קולות ובהתנגדות חברי הרשימה המשותפת את תקנות והגבלות הסגר. הסעיפים העיקריים בהם חברי הועדה ביקשו תיקון היו מגבלת 500 המטרים, האיסור על טייק אווי וההיתר להפגנות. השינוי היחיד שסוכם בתומו של הדיון הוא הגדלת מגבלת המרחק ל-1000 מטרים, המותנה באישור הממשלה.

"שעות לסגר" (צילום מסך: חדשות 12)

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) אמר במהלך הדיון כי "הסגר הוא פיאסקו, זה מביך מה שהולך פה. אם היום פתאום מביאים תקנות חדשות, ומן הסתם אם הם מביאים תוך 24 שעות הם לא יביאו לוועדה ואז לפי גם החוק זה לא מחר ולא מחרתיים ולא בראשון, אלא רק ביום שני אולי יגיע לוועדה ואז הממשלה בעצם עושה מה שהיא רוצה הופכת להיות הריבון במקום הכנסת, לא יכול להיות, זה לעשות צחוק מהכנסת, זה לזלזל בה. הממשלה יורקת לציבור בפרצוף, בושה וחרפה". ח"כ קארין אלהרר (יש עתידתל"ם) הוסיפה: "אני אומרת לפרוטוקול, אני רק מעדכנת את נציגי הממשלה יש חוק סמכויות גדול לפי החוק הם צריכים להעביר לנו את זה בתוך 24 שעות, אני מנסה להבין מה הם מתכוונים לעשות, עושה רושם שהם רוצים פשוט להעביר מה שבא להם ולצפצף על הכנסת. אם הם יעבירו את זה".

לדברי ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ): "קבלתי לפני שעה וחצי את התקנות שמשתרעות על 30 עמודים. אני בתור ח"כ ועורך דין קראתי וקשה לי להבין. התקנות מסובכות יש פה הרבה מאוד עניינים. אני חושב על פקיד או אזרח שצריך להבין את זה. קשה ממש על הרגע האחרון להבין את זה. יש פה טבלת קנסות. יש קנס של 5,000 שח למי שיוצא מהבית שלא במסגרת 21 החרגות מותרות. זה פשוט התעללות בציבור. מה רוצים שנעשה? אין משמעות לאישור של דבר כל כך דרמטי בלי נתונים. מה אומדן הנזק הכלכלי מסגר עכשיו של 3 שבועות? כמה זה עולה? איך אני כח"כ יכול לאשר דבר כזה אם אני לא יודע מה הנזק. דבר שני לא מצורפים נתונים בין התקנות לגבי המשמעות הבריאותית של זה. הרי עושים את זה כדי לצמצם הדבקה. אפשר לראות נתונים ומספרים?".

סרטון ח"כ כסיף מתייחס למשמעות הסגר בדיון שנערך אתמול בוועדת החינוך:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/3087429851384871