ח"כ עודה: ראש הממשלה ממשיך בשיטות הרמייה וההסתה

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), התייחס אמש (ראשון) להצעת החוק שמגבש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להשעיית ח"כים ואמר כי "ראש הממשלה ממשיך בשיטות הרמייה וההסתה שלו. על פי נתניהו הוא צריך לשלוט כקיסר והכנסת צריכה לפעול על פי עריצות הרוב". עודה הוסיף: "אנו מתנגדים בצורה חריפה לסחר בגופות שמנהלת ממשלת ישראל. נתניהו ושריו יודעים היטב כי זאת הייתה מהות הפגישה שנערכה בירושלים המזרחית. מדובר בסוגיה אנושית בסיסית. אדם שמת, לא משנה כמה נורא היה פשעו, צריך להיות מובא לקבורה. דבר זה אינו מנוגד כלל לעמדה המוסרית והעקרונית שלנו שמגנה כל פגיעה בחפים מפשע".

2016-02-08_193859

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראשי מפלגות הקואליציה סיכמו אתמול על גיבוש הצעת חוק שתאפשר לכנסת להשעות ח"כ בגלל "התנהגות שאינה הולמת". ההשעיה תיכנס לתוקף עם רוב של 90 ח"כים, בדומה למנגנון הקיים היום בחוק להשעיית נשיא מדינה ויו"ר כנסת או סגניו. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדשלטיין הגישו אתמול כל אחד בנפרד, קובלנות לוועדת האתיקה נגד הח"כים הערבים שנפגשו עם משפחות של חשודים בפעילות טרור. בחמישי האחרון הודיעו נתניהו ואדלשטיין כי יגישו לראשונה תלונות אישיות לוועדת האתיקה נגד חברי הכנסת של בל"ד ברשימה המשותפת: חנין זועבי, ג'מאל זחאלקה ובאסל גטאס.

יצוין שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ביקש מאגף החקירות והמודיעין במשטרה לאסוף את המידע העובדתי הקיים אודות פגישות שקיימיו ח"כים ערבים, על מנת שיוכל להידרש לדברים. ממשרד המשפטים נמסר כי בשלב זה לא יבוצעו פעולות נוספות בטרם יועברו הדברים לעיון היועץ. אמש גילתה ח"כ עאידה תומאסלימאן במפגש שנערך בתלאביב בהזמנת הסניף המקומי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), כי בטרם פורסם על הפגישה, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, קיבל דיווח מלא על הנאמר בה מפיהםשל חברי הכנסת של בל"ד שביקשו לקדם קבורתם של החשודים בטרור ואף תיווכו בין המשטרה ולבין המשפחות תושבות מזרח ירושלים. ח"כ תומאסלימאן גינתה בחריפות את ההסתה הממשלתית נגד חברי הכנסת הערבים.