ח"כ עודה קורא לכל שוחרי השלום להפר את הדממה ולקחת תפקיד פעיל בהפסקת מעגל הדמים

יושב ראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), אמר הבוקר (שלישי) בגל"צ שהוא נגד שימוש בנשק, אך "לא יציב קווים אדומים" להתנגדות הפלסטינית לכיבוש. בשיחה עם רזי ברקאי הוא הוסיף: "אני לא שם קווים אדומים לעם הפלסטיני, הוא זה שיבחר איך להיאבק נגד הכיבוש. אני תומך במאבק העם הפלסטיני למען הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. אני כל הזמן אאשים את הכיבוש הישראלי שהוא זה האשם; אני לא יכול להגיד לעם הפלסטיני איך להיאבק".

במסר שפרסם מוקדם יותר, כתב ח"כ עודה שלפני 15 שנים פרצה האינתיפאדה השנייה לאחר כניסתו ראש האופוזיציה דאז אריאל שרון למתחם מסגד אל-אקצא בירושלים, ועל רקע כישלון המו"מ המדיני בין ממשלת ישראל לאש”ף. "מאז נשפך דם רב, בעיקר פלסטיני אבל גם ישראלי. ממשלות הכיבוש יצאו בעוד מבצעים ועוד מלחמות והגבירו את מדיניות ההתנחלויות והייהוד בגדה המערבית ובירושלים המזרחית. זכויותיהם של הפלסטינים עדיין מופרות על בסיס יומי, הפעם בסיוע צבא של מתנחלים וכנופיות פשיסטיות, שהורגות, שורפות ומשתוללות בשטחים הכבושים". ח"כ עודה הטילה על ממשלת נתניהו, "שמובילה מדיניות הרת אסונות, ונותנת חסות להפרות בכל מקום ובמיוחד במסגד אל-אקצא, את האחריות לדם שנשפך בשבועות ובימים האחרונים. אני מאשים את נתניהו – שמשקר במצח עזה על דוכן האו"ם – בניסיון לחסל את זכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית, ולהפוך את הסכסוך מסכסוך מדיני לסכסוך דתי עקוב מדם ובלתי פתיר".

2015-10-06_192913

מאות פלסטינים השתתפו אתמול בהלווייתו של חוזייפה סוליימן, 18, שנהרג ביום ראשון מירי של חיילי צה"ל, צפונית לטול כרם (צילום: אקטיבסטילס)

לדבריו "הפתרון ידוע: סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים המזרחית ומימוש כל הזכויות הלגיטימיות. זו הערובה היחידה לביטחון וליציבות של שני העמים. הכיבוש והנישול לא יכולים להימשך ללא התנגדות. העם הפלסטיני לא יוותר על זכויותיו במולדתו גם אם הכיבוש יסלים את הטרור ואת הדיכוי. אני קורא לכל שוחרי השלום בחברה הישראלית להפר את הדממה, ולקחת תפקיד פעיל בהפסקת מעגל הדמים. אני קורא לכל כוחות השלום והקדמה בעולם להיות סולידריים עם העם הפלסטיני ועם מאבקו הצודק לשחרור מכבלי הכיבוש".