ח"כ עודה פועל לשחרורם של כ־20 אזרחים ישראלים הכלואים בטורקיה

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) פועל לשחרורם של כ־20 ערבים אזרחים ישראלים הכלואים בטורקיה. ח"כ עודה שב אתמול (רביעי) מביקור בן יומיים בטורקיה, שם קיים פגישות עם בכירים מקומיים, בהם יו"ר מחלקת ההגירה ומושל איסטנבול, והעלה בפניהם מספר מקרים של ישראלים הכלואים בטורקיה, ובהם אישה כבת 40 הנמצאת במצב בריאותי קשה, אך אינה יכולה להגיע לישראל לטיפול, בשל צו מניעה שהוצא נגדה.

ח"כ איימן עודה, השבוע, במפגש עם תלמידי תיכון בצפון (צילום: אל אתיחאד)

"האזרחים הערבים הם יתומים מול הרשויות. המשפחות פנו אלינו, ומיד עשיתי את מה שביכולתי כדי לקדם את החזרת חלק מהם לביתם בהקדם", מסר ח"כ עודה. לדבריו, "חשוב להדגיש שכל צעיר שטעה בחו״ל צריך לקחת אחריות על מעשיו. עם זאת, אין סיבה להפריד אדם ממשפחתו במשך שנים ארוכות בכלא זר". בין המקרים שאותם העלה עודה בפגישותיו, נמצא גם יוסף מג'דוב, צעיר מטמרה, שהואשם בתקיפת שוטר באיסטנבול. לטענת משפחתו, לאחר ששוטר בלבוש אזרחי ביקש ממנו להציג תעודת זהות הוא נבהל ונמלט מהמקום, אך לבסוף נתפס ונעצר. לדברי משפחתו, מעצרו הוא תוצאה של קצר בתקשורת בינו לבין השוטר שפנה אליו.

בכלא באיסטנבול מוחזק גם סלים אבו ענזה, צעיר תושב תל שבע שבנגב. הוא נידון למאסר של תשע שנים וארבעה חודשים, לאחר שהורשע בשוד מזוין ובתקיפה. יו"ר הרשימה המשותפת סיפר כי נוסף לאזרחים ערבים, יש גם צעיר ממוצא אתיופי הכלוא בטורקיה, לאחר שנעצר ובכליו צמחי גת, אשר נידון לתקופת מאסר ממושכת.