ח"כ עודה עם מותו של עמוס עוז: לא פחד לומר את עמדותיו נגד הכיבוש

הסופר עמוס עוז הלך אתמול (שישי) לעולמו בגיל 79 לאחר מאבק במחלת הסרטן. הוא הותיר אחריו אישה נילי, שלושה ילדים: פניה, גליה ודניאל, ונכדים. עוז, חתן פרס ישראל לספרות, הוא מבכירי הסופרים ואנשי הרוח בישראל אשר יצירותיו הן נכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית בהן "מיכאל שלי", "קופסה שחורה" וספרו האישי "סיפור על אהבה וחושך". ספריו תורגמו ל-45 שפות שונות, יותר מכל סופר ישראלי אחר. הוא התנגד בעקבות לכיבוש ולפעל רבות למען שלום ישראליפלסטיני.

2018-12-29_155003

עמוס עוז כפי שצולם ב-2013 בעת ביקור בגרמניה (צילום: ויקיפדיה)

עוז זכה בעשרות פרסים ספרותיים בארץ ומחוצה לה, בהם פרס ישראל, פרס ביאליק ופרס גתה, הנחשב לפרס השני בחשיבותו אחרי פרס נובל לספרות. השנה אף זכה בפרס להנצחת טולסטוי, אחד הפרסים הספרותיים היוקרתיים ביותר ברוסיה, על הרומן "הבשורה על פי יהודה". בשנים האחרונות עלה שמו של עוז, מעמודי התווך של הספרות, התרבות והחברה בישראל, כמועמד מוביל לזכייה בפרס נובל.

בתו, פרופ' פניה עוזזלצברגר ספדה לו בטוויטר: "אבא שלי האהוב הלך לעולמו ממחלת הסרטן, זה עתה, לאחר הידרדרות מהירה, בשנתו ובשלווה, מוקף אוהביו. אנא כבדו את פרטיותנו. לא אוכל להגיב לפניות. תודה למי שאהב אותו".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), ספד לעוז: "‏פגשתי מספר פעמים את עמוס עוז, וגם כשהתווכחנו (לא מעט!), הוא היה איש של שותפות שדגל בשוויון, בסיום הכיבוש ובשלום. לא פחד לומר את עמדותיו נגד בעקביות ובכישרון יוצא דופן". גם ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) פרסם הודעה: "אבל על מותו של עמוס עוז. סופר אהוב, אמן השפה העברית, איש שלום. יהי זכרו ברוך!".