ח"כ עודה על תוצאות מבחני המיצ"ב: הנתונים מזעזעים – אות קלון לשר החינוך

משרד החינוך מפרסם אתמול (רביעי) את נתוני ההישגים במבחני המיצ"ב לתשע"ט בכיתות ה' וח' ולפיהם, נרשמו פערים בין דוברי העברית לערבית ברוב המקצועות. בנוסף, ההישגים של התלמידים הערביםדרוזים גבוהים מכלל התלמידים הערבים ואף משתווים למגזר דוברי העברית. כמו כן, נרשמו פערים נוספים של כמעט 30 נקודות במתמטיקה, אנגלית ומדעים בין תלמידים מרקע חברתיכלכלי נמוך לתלמידי מרקע חברתיכלכלי גבוה. בחינת המיצ"ב הינה במקצועות עברית, אנגלית, טכנולוגיה ומתמטיקה ללא השוואה לשנים קודמות.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) אמר כי נתוני בחינות המיצ"ב שפורסמו על ידי משרד החינוך "הם מזעזעים וצריכים להוות קלון, הפוסל את כל שרי החינוך בעשור האחרון ממשרה ציבורית". ח"כ עודה הוסיף כי "המאבק לחינוך שווה קשור במאבק למיגור הפשיעה שקשור למאבק נגד הגזענות. אנחנו לא נוותר על העתיד שלנו, ולא נסתפק בדבר מלבד שוויון מלא".

יצוין שמשרד החינוך לא פרסם הפעם את תוצאות המיצ"ב לפי בתי הספר, אלא רק את התוצאות הארציות. זאת, למרות החלטת בית המשפט מ-2012 שקבעה שיש לעשות זאת. המשרד רואה בפרסום של התוצאות לפי מוסד, ובתחרות שהוא יוצר, את אחת הסיבות העיקריות לבעיות שהתגלו בבחינה. במסגרת הרפורמה בבחינות קיבל המשרד אישור מהיועץ המשפטי לממשלה להימנע מהפרסום "בשל שינוי הנסיבות".