ח"כ עודה על נסיעתו של גנץ לוושינגטון: זו טעות – יש להתנגד עקרונית לעסקת המאה

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) תקף הבוקר (ראשון) בריאיון לאולפן אתר "וויינט" את התכנית האימפריאליסטית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שמכונה "עסקת המאה": "זו עסקת סיפוח, לא עסקת מאה. ולמה בזמן הזה? פשוט מאוד כי טראמפ רוצה לעזור לנתניהו. כנראה שמושחת אחד מבין מושחת אחר והוא רוצה לעזור לו, וכך הוא עוזר גם לעצמו. הדיל האמיתי הוא בין טראמפ ונתניהו. צריך לעשות שלום בין שני העמים ולא דיל בין שני מושחתים".

על החלטתו של יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, לטוס לוושיגנטון כדי להיפגש עם טראמפ אמר: "עצם הביקור של גנץ לא נכון. ההתנגדות לא צריכה להיות טכנית אלא מהותית נגד התערבות זרה שלא תנהל את העניינים פה. אנחנו נשאר כאן. לא עמי העולם, ולא מנהיגי העולם ובוודאי לא המושחתים והגזענים כמו טראמפ ואחרים. שני העמים פה צריכים לבנות את השלום ביניהם שיטיב עם כולם ולא התערבות זרה כלל וכלל".

בתוכנית מוזכרת מדינה פלסטינית. זה לא טוב?

"מדינה פלסטינית צריכה לקום בגבולות 67 לצד מדינת ישראל. היא צריכה לבטא את מימוש הזכויות הלאומיות לעם הפלסטיני אבל לא רק. זו צריכה להיות מדינה שיכולה לחיות. מה זאת אומרת מדינה ללא ירושלים המזרחית? ללא אופק כלכלי? איך היא תחיה?לכן הפשרה אומרת שכחלק מהתפתחות היסטורית מסוימת צריך להחליט על הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67 לצד מדינת ישראל".

 אתה חושש שמימוש התוכנית עלול להצית אינתיפאדה שלישית?

"אני חושב שלכל פעולה יש תגובה, וגם לכיבוש. במידה ולא יהיה תהליך אמיתי לשלום אני חושב שהדבר טבעי בקרב כל העמים הוא להתנגד לכיבוש. זה דבר הכי טריוויאלי. אם זה לא עכשיו, אז מחר או עוד חצי שנה או שנה או שנתיים. הרי זה יקרה. זה טבעי מאוד שעמים מתנגדים לממשל צבאי. אנשים רוצים לחיות במדינה עצמאית ודמוקרטית. והעם הפלסטיני לא פחות משום עם אחר בעולם כולו".

 מה אתה מצפה מגנץ להגיד לנשיא טראמפ?

"אני לא המייעץ של גנץ. אני מנהיג מחנה שלם שרוצה להשפיע על הפוליטיקה. בסופו של דבר צריך לכבד את הזכויות הלאומיות גם לפלסטינים וגם ליהודים. כך שני העמים יחיו בשלום".