ח"כ עודה על העברת השגרירות: טראמפ הוא פירומן המסוגל להבעיר את כל האזור בטירופו

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עומד לשאת נאום הלילה (רביעי) והוא צפוי לומר כי לראשונה מאז קום מדינת ישראל כי ארה"ב מכירה בירושלים כבירת מדינת ישראל ובכוונתו לקיים את הבטחת הבחירות שלו ולהעביר אליה את השגרירות. טראמפ הודיע אתמול על המהלך לרה"מ נתניהו, ליו"ר הרשות אבו מאזן וכן למלך ירדן עבדאללה, לנשיא מצרים א־סיסי ולמנהיגים נוספים.

2017-12-06_221440

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סאנדרס, אמרה אמש כי "הנשיא די מגובש בהחלטתו, אך איני מתכוונת להקדים את דברי הנשיא בנאומו מחר. הוא שוחח כבר עם חמישה מנהיגים בנושא, ימשיך לשוחח עם מנהיגים רלוונטיים ובסופו של דבר יעשה מה שהוא חושב שטוב לארה"ב". לצד ההכרזה הצפויה, טראמפ צפוי לחתום על הצו הדוחה את העברת השגרירות לירושלים בחצי שנה נוספת.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) כינה אמש את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "פירומן המסוגל להבעיר את כל האזור בטירופו". זאת, בשל הדיווחים על כוונתו להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. לדברי עודה "אם יש משהו אחד שהימים האחרונים מוכיחים זה שאסור שארצות הברית תישאר כנותנת החסות לשיחות בין ישראל והפלסטינים. אם ממשלת ישראל רוצה שהעולם יכיר במערב ירושלים כבירת ישראל כל מה שהיא צריכה לעשות זה להכיר בירושלים המזרחית כבירת פלסטין". גם ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) הצטרפה לחברי סיעת חד"ש והדגישה כי ההחלטה תהרוס את תהליך השלום. "ההחלטה להעביר את שגרירות ארה"ב פוגעת אנושות בהליך השלום, כל עוד ישראל כובשת את ירושלים המזרחית", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.