ח"כ עודה על הסיפוח: תהיה התפרצות עממית פלסטינית – זו תגובה טבעית לכל כיבוש

הצעת סיפוח השטחים הפלסטינים הכבושים חזר לסדר היום מאז כינון ממשלת הימין החדשה. יו"ר הרשימה המשותפת חבר הכנסת איימן עודה (חד"ש) אמר היום (חמישי) בריאיון לאתר "וויינט" כי התפרצות העממית הפלסטינית היא רק עניין של זמן "זו תגובה טבעית לכל כיבוש". עוד מסר ח"כ עודה שבמוצאי שבת 6 ביוני "נקיים הפגנה יהודיתערבית ענקית, עם הדגש על השותפות. כולם מוזמנים להשתתף". להלן קטעים מהריאיון:

איך אתם מתייחסים להצהרות הסיפוח?

"כל אדם שחפץ בחיים ושלום ומאמין בזכויות של כל העמים גם הפלסטינים וגם היהודים אומר שלכל עם יש זכות להגדרה עצמית. היהודים מימשו את הזכות הזו בשנת 1948, אבל יש עוד עם עם תודעה לאומית שנאבק למען עצמאותו. מגיע לפלסטינים מקום מתחת לשמש. ממשלת ישראל לא רק מעמיקה את הכיבוש, אלא גם את השנאה. היא מרחיקה את השלום".

הפגנה פלסטינית בשכם נגד הסיפוח ונגד "עסקת המאה" של טראמפ ונתניהו, 14 במאי 2020 (צילום: אקטיבסטילס)

עסקת המאה, העם הפלסטיני אמור לקבל הגדרה עצמית.

"בסופו של דבר צריך להגיע לפשרה היסטורית. הפשרה שהפלסטינים קיבלו, וגם יותר מ-50 אחוז מהישראלים לפי סקרי דעת קהל, היא גבולות 1967. עכשיו הממשלה מנסה לנצל מומנטום כאשר נשיא ארצות הברית הוא בן אדם משוגע לגמרי, הזוי לגמרי".

גבולות 1967 אפילו לא קרובים להיות מה שרוב הציבור הישראלי מסכים אליו.

"לפי סקרי דעת קהל, משנת 2000 ועד עכשיו יש יותר מ-50% ישראלים בעד שלום על בסיס קווי 67'. זה כל כך עקבי בכל סקרי דעת הקהל. אני מייצג אותם, את העם הפלסטיני ואת הישראלים שחותרים לשלום. יש רוב בקרב שני העמים שמחפש את השלום, וראוי לעשות זאת שעה אחת קודם".

מה יהיו ההשלכות של סיפוח?

"כבר כמה שנים מתריעים מפני עוד צעד נוסף. השאלה מתי זה יתפוצץ. זו שאלה של זמן".

"אולי העם הפלסטיני עייף מהתפוצצויות ומלחמות? אולי הוא מבין שבכל הסכם גושי ההתנחלות יהיו בידי ישראל? אולי הוא יותר מפוכח ממנהיגיו?

"העם הפלסטיני לא שונה מכל עם אחר, ורוצה את שחרורו וזכויותיו הלאומיות. לא יותר ולא פחות. מגיע לו כמו שמגיע לכל העמים."