ח"כ עודה על הטענה שאין תיעוד על הרצח של איאד אל-חלאק: במח"ש שוב משקרים

נציגי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נפגשו אתמול (שני) עם הוריו של איאד אלחלאק, שנרצח מירי שוטרי מג"ב בשער האריות בירושלים בעת שהיה בדרכו למרכז לבעלי צרכים מיוחדים. במח"ש מסרו לבני המשפחה כי החקירה נמצאת בשלבי סיום, והבהירו כי על אף שמצלמות האבטחה במקום נתפסו מיד לאחר הירי – "התקרית לא תועדה בהן". עוד טענו במח"ש כי המצלמות בזירה, כולל אלו שהיו בחדר האשפה בו בוצע הירי, "לא היו מחוברות בזמן האירוע".

דורשים צדק לאיאד, הפגנה בירושלים (צילום: אקטיבסטילס)

עורך הדין של משפחת אלחלאק, גאד קאדמני, אמר בתגובה כי הם מבקשים לפתוח בחקירה בחשד להעלמת ראיות. "אישרו לנו בדיון בבית משפו שכל המצלמות נתפסו, והיום אמרו שאין תיעוד של הירי מחדר האשפה. החשש הכבד שלנו שהועלמו ראיות. אנחנו מבקשים לפתוח בחקירה", מסר. לדברי יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) "יש 10 מצלמות במסלול בו הלך שאיאד אלחלאק, בו הוא רץ ובו הוא נרצח. אנשי מח"ש משקים, שוב ושוב"

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "לטעון שבעיר העתיקה בים המזרחית, שהפכתם לבסיס צבאי; המרושתת במצלמות; כשחיילים ורובים אורבים לתושבים בכל פינה, זה הרבה מעבר לזלזול באינטליגנציה; זה המשך הזילות בחיי ערבים. וזה בדיוק העניין. לפני 40 ימים נרצח איאד אלחלאק בידי שוטרים בירושלים. אך במח"ש טוענים שאין לכך תיעוד ויש להטיל בכך ספק רב". עמיתה לסיעה, ח"כ עופר כסיף, הוסיף כי "הרצח של איאד מצטרף ללפחות שני מקרי הרג נוספים בשנה האחרונה של אנשים בעלי מוגבלויות, שניים מהם ערבים, ולא במקרה, בידי כוחות משטרה או אבטחה. עלינו לדרוש שכוחות המשטרה יוכשרו לשמש כשוטרי קהילה ולא כרודפי אויב, ובכך להימנע ממוות כה כואב ומיותר."

עוד בנושא, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/07/G28_2020.pdf