ח"כ עודה על החלטת בג"ץ להתיר הרס חאן אל-אחמר: התושבים נפלו קרבן לממשלת הימין

בג"ץ דחה הבוקר (רביעי) את עתירת תושבי חאן אלאחמר נגד פינוי והריסת הכפר הערביבדואי שבגדה המערבית שתחת כיבוש ישראלי, והתיר למדינה להוציא את המהלך לפועל. השופטים חנן מלצר, יצחק עמית וענת ברון קבעו כי ניתן לפנות את הכפר, לאחר שכבר אמרו במהלך הדיונים כי "השאלה המרכזית אינה האם לבצע את הפינוי אלא לאן להעביר את התושבים".

בתגובה להחלטת בג"ץ אמר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) כי המשפחות בחאן אלאחמר "נפלו קורבן לפוליטיקה ההרסנית של ממשלת הימין שמרחיבה את גושי ההתנחלויות על חשבון ישובים ערביים. אלו לא רק משפחות שמפונות בפעם השלישית על ידי המדינה, זה מהלך כולל שימנע כל סיכוי להקמת מדינה פלסטינית ולשלום." לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "זהו פשע מלחמה שיוביל לאסון פוליטי ולטרפוד הסיכוי להקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67'". "זהו שוד קרקעות פלסטיניות וגם אמצעי כדי להנציח את הכיבוש", הדגישה.

2018-09-05_205153

מפגינים נגד פינוי חאן אלאחמר, 4 ביולי 2018 (צילום: אקטיבסטילס)

עם דחיית העתירה, בוטלו הצווים הארעיים שמנעו את פינוי הכפר, ושניתנו ביולי האחרון. המשנה לנשיאה מלצר אמר כי עצם ביטול הצווים אינו מחייב פינוי מיידי, וכי המועד נתון לשיקול דעת המדינה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב בעקבות ההחלטה: "חאן אל אחמר יפונה! אני מברך את שופטי בג"ץ על החלטה אמיצה ומתבקשת אל מול מתקפת צביעות מתוזמרת של אבו מאזן, השמאל ומדינות אירופה. איש אינו מעל לחוק. אף אחד לא ימנע מאיתנו לממש את ריבונותנו ואחריותנו כמדינה".