ח"כ עודה נבחר שוב פה אחד כדי לעמוד בראש רשימת חד"ש בבחירות לכנסת

מועצת חד"ש אישרה אמש (שישי) פה אחד את מועמדותו של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בראשות סיעת חד"ש לכנסת ה-21. זאת לאחר הסרת מועמדותם של שני המתמודדים מולו מנכ"ל מוסאוא ג'עפר פרח וסגן ראש העיר נצרת עילית ד"ר שוקרי עואוודה.

2019-02-02_150209

ח"כ עודה נואם, אמש, במוצעת חד"ש שנערכה בשפרעם (צילום: אל אתיאחד)

בהודעה לתקשורת שפרסם אחרי בחירתו, מסר עודה "בימים שכולם מדברים על מי יחליף את נתניהו, אני רוצה לשאול במה נחליף אותו? באילו ערכים? האזרחים צריכים לבחור האם אנחנו הולכים אל עבר הדמוקרטיה או אל עבר האפרטהייד? זו השאלה של הבחירות האלו". הוא הוסיף "אל מול ההסתה, אל מול חוק הלאום, אל מול הגזענות, אל מול הייאוש, חד"ש והרשימה המשותפת ינהיגו ערכים של שלום, של שוויון, של דמוקרטיה ושל צדק. מי שרוצה אותנו מפולגים ובנפרד, חלשים ומיואשים, יקבל אותנו חזקים וביחד, עם תקווה לשינוי". לדבריו, "אי אפשר בלעדינו. שמאל בלי האוכלוסייה הערבית זה לא שמאל. רק מחנה דמוקרטי רחב הוא אלטרנטיבה אמיתית לשלטון הימין הפשיסטי והקיצוני". 

למקום השני ברשימה נבחרה חברת הכנסת המכהנת עאידה תומאסלימאן. פרח, שהתמודד מול תומאסלימאן, הסיר את מועמדותו מחמשת המקומות הראשונים, ומסר "באתי להעביר מסר שצריך לחזק את חד"ש וצריך להיאבק כדי להפיל את ממשלת נתניהו ולא באתי לחפש את הכנסת".

תומאסלימאן אמרה "הימין הפשיסטי עושה לנו דהלגיטימציה. אמרו שאנחנו בוגדים והסיתו נגדנו, אבל גם ברגעים קשים, אנחנו לא מפחדים מנתניהו. יש מאחורינו ציבור שלם, ערבי ויהודי, שרוצה שלום, צדק, חירות ודמוקרטיה".

למקום השלישי ברשימה נבחר ד"ר עופר כסיף, מרצה באוניברסיטה העברית. לאחר היבחרו, מסר כסיף: "אנחנו החלוצים והמובילים במאבק נגד הניצול המעמדי, נגד הדיכוי הלאומי ונגד האפליה המגדרית ובעד חברה שוויונית, סוציאליסטית ושלום. נמשיך במאבקנו". ח"כ ד"ר יוסף ג'בארין נבחר פה אחד למקום הרביעי. ג'אבר עסאקלה, תושב מע'אר, נבחר למקום החמישי ברשימה.

יצוין שמערכת הבחירות של חד"ש יצאה לדרך גם בשטח. מטות הוקמו ברחבי הארץ. מהחזית נמסר כי "האתגר עתה הוא להפוך את הרשימה המשותפת למחנה דמוקרטי רחב והמוני בדרך הרצופה והארוכה להפלת שלטון הימין".