ח"כ עודה: לבנו עם ביירות; מק"י וחד"ש מציעות לשגר רופאים וסיוע לתושבי בירת לבנון

"לבנו עם תושבי ביירות, בעוד היקפה של הטרגדיה הנוראית ממשיך להתגלות. תנחומים למשפחות ההרוגים והחלמה מהירה לפצועים", כך כתב הלילה (שלישי) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) עם פרסום הידיעות הראשונות על האסון שפקד את בירת לבנון. יצוין שהמפלגה הקומוניסטית הלבנונית התגייסה לעזרת הנפגעים ומשפחותיהם וקראה לחשוף את האחראים לאסון ולמצות עמם את הדין. הלשכה הפוליטית של המפלגה קראה לשלטונות לחקור את האירוע בצורה שקופה וגלויה.

עוד הוסיף הבוקר ח"כ עודה "מספר ההרוגים ופצועים בביירות ממשיך לטפס וברור שאנחנו עוד לא מבינים את עומק האסון הכבד. דבר אחד ברור: אנחנו חייבים להפיק לקחים מיד ולנקות את מפרץ חיפה ממפעלי זיקוק ולהרחיק אותם מריכוזי אוכלוסייה. אני מתחייב לקדם את הנושא ככל הניתן. מדובר בסכנה מידית לחיים שלנו וילדינו".

יצוין שח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש), העומד ראש ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים בישראל פרסם בפייסבוק: "ביירות נמצאת בלבנו. ועדת המעקב העליונה עומדת לצד העם הלבנוני באסון שפקד אותו. כואב לנו מאוד מה שקרה בלבנון הפצועה, שתמיד חיבקה את העם הפלסטיני. אנחנו מנחמים את אחינו הלבנונים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. זו חובתנו לסייע ככל שביכולתנו". במקביל, פתח ברכה במגעים עם פוליטיקאים לבנונים ועם שגרירות פלסטין בביירות בניסיון להוציא משלחת סיוע רפואי של פלסטינים מישראל. בהודעת ועדת המעקב נכתב כי "אנו מוכנים לשגר צוותים רפואיים, עשרות רופאים מוכנים לצאת מיד כדי לסייע בתחומי התמחותם השונים".

גם חד"ש והמפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) פרסמו הבוקר הודעת השתתפותם בצערם של משפחות ההרוגים בביירות. חד"ש ומק"י קראו להושיט סיוע מיידים לעם הלבנוני באמצעות ועדת המעקב.

 

להודעת המפלגה הקומוניסטית הלבנונית (באנגלית):

http://www.solidnet.org/article/Lebanese-CP-LCP-expresses-condolences-for-martyrs-families-and-requests-a-prompt-transparent-investigation-to-reveal-the-responsibilities/