ח"כ עודה: לא נחוץ מאבק של ערבים ביהודים אלא שותפות למען חברה דמוקרטית

"כלום, כלום, לא תמצאו אזרחים ערביים שישימו את הפתק מח"ל בקלפי. חלק מדברים מתוך כעס או אדישות אבל ברגע האמת האזרחים הערביים לא ישימו את הפתק של הליכוד". כך אמר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הבוקר (ראשון) ביריאון ששודר ב-103 אף.אם.

עוד אמר ח"כ לא נאבקנו מספיק בפשע המשתולל בחברה הערבית, נכון שסגרנו את העורקים הראשיים, אנחנו נאבקים נגד הנשק, נגד כנופיות פשע. דיברנו מדם ליבנו מעל דוכן הכנסת וכנראה שכל זה לא מספיק". עוד הוסיף "עשינו דברים חשובים והעלנו את זה למודעות הכללית, כולם יודעים על הנושא הזה ויש תוכנית ממשלתית אמנם שיש לנו ביקורת חריפה כלפיה אבל היא גם נבנתה בצל המאבק שלנו וכתוצאה מהמאבק שלנו אבל ברור שזה לא מספיק. אנחנו סובלים מחמישה דברים: כנופיות פשע מאורגן, פרוטקשן, שוק אפור, נשק בלתי מורשה, וחוסר פענוח למקרי רצח. עצם העובדה שיש עוד נפגעים ערבים, עוד פשיעה אז אני מרגיש אחריות".

ח"כ עודה תקף את צעדיו של ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, שחבר לימין שבשלטון: "מה שהוא עשה זו טעות גדולה ולצערי הרב נתניהו עבד עליו וזה רע מאוד. הוא הצליח להוציא אותו מתוך המשותפת, אבל אנחנו נמשיך את הדרך המוצלחת שעשינו במיוחד בשנה האחרונה, אנחנו גרמנו למרכז-שמאל להאמין שבלעדינו בלתי אפשרי להקים ממשלה. אנחנו עכשיו גם יאיר לפיד אומר שהמשותפת לגיטימית והוא רוצה אותה בממשלה וגם הימין הפנים שעם הכוח שלנו גם הוא לא יכול להרכיב ממשלה". לדבריו "עבאס אמר לפני שבוע שהיהודים יחליטו מי יהיה רה"מ ואנחנו נעבוד מול כל רה"מ. סליחה, זה הפנמה של חוק הלאום, אתה אומר שמפתחות המדינה בידי היהודים ואנחנו קבוצה של נתינים".

בתשובה לשאלה "נתניהו הוא מי שעשה עם הלגיטימציה שלכם", השיב: "זה לא נתניהו שנתן לנו לגיטימציה, אנחנו לקחנו את הלגיטימציה הזאת כי הגענו ל-15 מנדטים. לו היינו שלושה מנדטים לא היינו מקבלים דבר מאף אחד. אנחנו לוקחים בזכות המאבק שלנו, אנחנו צריכים להמשיך בדרך הזאת".

עודה הדגיש עוד "חשוב לי לשכנע את הציבור שלנו ואת היהודים הדמוקרטיים ולא את מנסור עבאס. הסוגיה המרכזית איננה ערבים נגד יהודים אלא מאבק משותף למען חברה דמוקרטית. זה הסיפור של כולנו, ערבים ויהודים ביחד לכן אני אעשה הכול כדי לשכנע את הציבור שלנו למען הערכים שהם טובים לכולנו".