ח"כ עודה לאחר שנועד עם נתניהו: כל הפגישות יישארו ריקות מתוכן ללא מאבק ציבורי

ראש הרשימה המשותפת ומכיר חד"ש, ח"כ איימן עודה, התייחס אמש (חמישי) לפגישה שערך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לקידום החברתי והכלכלי של האזרחים הערבים בישראל. "לצערי, עם הממשלה הנוכחית נראה שכל ניסיון לדון בסיום הכיבוש ובחתירה לשלום צודק, נראית יותר כאתנחתא קומית, כפי שהיה במליאת הכנסת בעת השבעת הממשלה, ולא כדיאלוג שיכול להניב פירות אמיתיים", אמר. ח"כ עודה הוסיף כי "מתוקף תפקידי חשתי חובה לחזור ולומר לראש הממשלה שהעם הפלסטיני זכאי לחירות ולמקום תחת השמש ויחד עם זאת ששלום צודק הוא אינטרס של כלל האזרחים בישראל, ערבים ויהודים כאחד".

2015-05-22_192620

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול עם ח"כ עודה במשרד ראש הממשלה. בפגישה הציע נתניהו "לגבש תכנית כלכלית-חברתית" שתעסוק בבעיות הנוגעות לציבור הערבי ולקיים דיאלוג מסודר בין צוות ממשלתי לבין חברי הכנסת הערבים – זאת במטרה לגבש תכנית המתבססת על הסכמה רחבה ככל האפשר.

בשיחה עם "הארץ" סיפר ח"כ עודה כי בפגישה עלו סוגיות רבות הנוגעות לחברה הערבית בישראל, בהן גם הריסת הבתים ביישובים הערבים. עודה ציין כי הציג לראש הממשלה תוכנית מפורטת לרפורמת תכנון מקיפה, יחד עם דרישה ברורה לעצור לאלתר את כל הריסות הבתים."הפגישה התקיימה באווירה חיובית אבל אני לא יכול לדבר על תוצאות קונקרטיות כל עוד לא רואים מעשים בשטח", הדגיש.

בדף הפייסבוק כתב ח"כ עודה: "פגשתי היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפגישה ארכה כשעה ורבע, ומבחינתי – היה מדובר בפגישת עבודה ולא בפגישת יחסי ציבור. הגעתי לפגישה עם ראש הממשלה כשברקע מרחפות האמירות המסיתות והגזעניות שאמר ביום הבחירות – ודברים ברוח זו גם אמרתי לו בפניו. בפגישה העמדתי על הפרק את סוגיות הדיור והתכנון ביישובים הערביים, את נושא התעסוקה ואת הקצאות התקציבים הממשלתיים לחברה הערבית. כמו כן, דיברנו על הכיבוש המתמשך ועל שאלת ההסדר המדיני בין ישראל לפלסטינים – שגם בנושאים אלה התהום בין דעותינו היא גדולה. ראש הממשלה הבטיח לבדוק, בתוך שבועיים, את ההצעות הקונקרטיות שהעליתי לגבי הציבור הערבי. אולם ההבטחות נמדדות במעשים. נמשיך לשים על סדר היום את כל הסוגיות, ביתר שאת את סוגיות החברה הערבית, בכבוד ובאמונה שלמה בצדקתם. אך כל הפגישות הללו יישארו ריקות מתוכן ללא מאבק ציבורי".

קודם לכן פרסם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התנגדות חריפה לפגישה בין השניים וקרא לנתניהו לבטל את האירוע. "פגישתו של ראש הממשלה עם עודה, מהמתנגדים החריפים להיותה של ישראל מדינתו של העם היהודי, מהווה מתן לגיטימציה לכוחות הפועלים להחרבתה של ישראל מתוכה ונותנת הכשר לגייס החמישי הפועל בכנסת ישראל", מסר ליברמן.! לדבריו, נתניהו "הזהיר בצדק ביום הבחירות מפני ה'ערבים הנוהרים לקלפיות' מפני שהייתה התערבות של גורמים עוינים לישראל  -אותו נתניהו מזמין עכשיו לפגישה את אותו עודה שמפניו הזהיר", טען ליברמן.