ח"כ עודה: טראמפ הותיר שובל של הרס; חד"ש: נקודת שפל של האימפריאליזם האמריקאי

"טראמפ הותיר אחריו שובל של הרס", כך מסר הערב (רביעי) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש).  לדבריו "מורשת טראמפ היא בין היתר נורמליזציה של התנחלויות, חזון עסקת המאה, 400 אלף נפטרים מקורונה, פגיעה באקלים. עכשיו העולם כולו נושם לרווחה בזכות העבודה של מארגני קהילות פרוגרסיביים, שנתנו קול לאזרחים שנפגעו ממנו יותר מכולם. נמשיך להיאבק כדי שמורשת טראמפ ההרסנית תעלם איתו".

מחד"ש נמסר "לאחר ארבע שנים תחת אחד הנשיאים המסוכנים בהיסטוריה האמריקנית – ארצות הברית חותמת היום פרק חשוך בתולדותיה. דונאלד טראמפ משאיר אחריו מורשת של גזענות, סקסיזם, איסלאמופוביה ובוז עמוק לדמוקרטיה ולמוסדותיה. ברית הדמים שרקח עם משטרים סמכותניים ברחבי העולם מהווה נקודת שפל נוספת בהיסטוריה של האימפריאליזם האמריקאי".

עוד נמסר מחד"ש "בנימין נתניהו מאבד היום את השותף המשמעותי ביותר להרפתקאותיו הפשיסטיות והמשיחיות. עסקאות הנשק עם מדינות המפרץ, העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, התמיכה חסרת הסייגים בסיפוח ו"עסקת המאה" הארורה – האדמה החרוכה שמשאיר אחריו טראמפ צריכה לשמש תזכורת לכל הכוחות הדמוקרטיים באזורנו: לא יהיה שלום ללא סיום הכיבוש ופירוק ההתנחלויות; כל הניסיונות לחיסול זכות ההגדרה העצמית של העם הפלסטיני, לביסוס העליונות היהודית על הקרקע ולקידוש ההון והגזל – מקומם בפח הזבל של ההיסטוריה. נתניהו, הבט בפטרונך: זה סופו של כל פשיסט".

יצוין שנשיא ארצות הברית הנכנס ג'ו ביידן כתב היום זמן קצר לאחר עזיבתו של הנשיא טראמפ את הבית הלבן כי זהו "יום חדש באמריקה". טקס השבעתו של ביידן לנשיאות ייערך בהמשך הערב תחת אבטחה כבדה. טראמפ ממשיך בסירובו להכיר בניצחונו של ביידן, וגם בנאום מוקלט שפרסם אמש לרגל חילופי השלטון הוא נמנע מלהזכיר אותו בשמו, ואף קרא לאזרחים "להתפלל" למען הממשל החדש.