ח"כ עודה והשר ניסנקורן סיכמו על החמרת הענישה על עבירות נשק

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה (חד"ש) נשא היום (רביעי) נאום תקיף במליאת הכנסת בו מחה על האלימות הגואה בחברה הערבית. במהלך דיון בהצעת החוק בנושא החזקת נשק שלא כדין עודה אמר כי "94 מהשכנים שלי, מהאחים שלי, נהרגו השנה".

ח"כ עודה, היום, על דוכן הכנסת: "94 מהשכנים שלי, מהאחים שלי, נהרגו השנה" (צילום: הכנסת)

 

ח"כ עודה מתח ביקורת חריפה על משטרה. "אנחנו, הרשימה המשותפת, קוראים לכם להיכנס באבא שלהם, לכסח להם את הפרצוף, תכסחו את הפרצוף של ארגוני הפשיעה המאורגנת – אנחנו רוצים לחיות בחברה ללא נשק", קרא יו"ר הרשימה המשותפת.

דבריו של עודה נאמרו ברקע דיון בקריאה טרומית על הצעת החוק שיזם, ולפיה, ייקבע עונש מינימום לעבירות שעניינן רכישת נשק, החזקתו או הובלתו, בניגוד לחוק. לפי ההצעה, יוטל עונש מינימום של מחצית מהעונש הקבוע כיום בחוק. כמו כן, מוצע לקבוע כי מי שיעביר למשטרה או לצבא נשק שהוחזק בלא רשות בתוך 180 ימים מיום פרסום החוק, לאחר אישורו, לא יואשם בביצוע עבירה זו, אלא אם כן הנשק היה מעורב בעבירה מסוג פשע.

"כמה פעמים עמדנו פה והצגנו נתונים כל כך גרועים על הגזענות ההורגת על האפליה ההורגת, לא פחות מהמילה הורגת. אני רוצה להגיד לכם שהמאבק שלנו עכשיו עומד על כך – זה או אנחנו או ארגוני הפשע. ואתם צריכים להחליט – או שאתם עם החברה שלנו או שאתם עם ארגוני הפשע", אמר עודה.

יו"ר הרשימה המשותפת פנה למליאה והדגיש כי "אין לכם מושג מה זה להיות הורה ערבי שמחסיר פעימה בכל פעם שהבן שלנו יוצא מהבית. אין לכם מושג מה זה להיות צעיר ערבי שנמצא בסיכון מירי חי – פי מאה מאשר מוות מנגיף הקורונה. בכמה ניחומי אבלים עוד נבקר? כמה פעמים נסתכל בעיניים להורים השכולים? אם היה לי שקל אחד כל פעם שהממשלה הבטיחה תכנית לטפל בארגוני הפשע, כבר היה לי תקציב שלם לתכנית רצינית. אנחנו רוצים מעשים ולא דיבורים".

יצוין ששר המשפטים  אבי ניסנקורן וח"כ עודה סיכמו כי שר המשפטים יכנס בהקדם דיון מטה בהשתתפות נציגי הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, על מנת לבחון דרכים להחמרת הענישה בתופעה החמורה של סחר ושימוש בנשק בלתי חוקי. השניים שוחחו לאחר שח"כ עודה הגיש הצעת החוק שיזם בנושא החזקת נשק שלא כדין, המשמש באירועי האלימות בחברה הערבית שבה נרצחו כמעט שמונים בני אדם מראשית השנה, רובם בנשק חם.

ניסנקורן אמר: "מיגור האלימות בחברה הערבית ובחברה הישראלית כולה הם עבורי משימה לאומית חשובה מאין כמותה. התופעה של החזקת נשק בלתי חוקי הפכה בשנים האחרונות למכת מדינה של ממש ולמרות מאמצי המערכת, מנגנוני האכיפה הקיימים אינם נותנים מענה מספק. בעקבות שיחותיי עם ח"כ עודה ועם נציגי ציבור נוספים בחברה הערבית, החלטתי לכנס בדחיפות עבודת מטה במשרד המשפטים ולבחון מהי הדרך המיטבית להחמרת הענישה והגברת ההרתעה נגד עברייני הנשק. הצלחתנו במשימה הקריטית הזו תסייע למאבק באלימות ותציל נפשות בישראל". ח"כ עודה הוסיף כי "כל אחד צריך להחליט אם הוא עומד לצד האזרחים הערבים והחברה כולה או עומד לצד ארגוני הפשע. אני מברך על הנכונות של שר המשפטים להתחיל עבודת מטה רצינית שתוביל להחמרת ענישה. כל דקה שעוברת בלי טיפול שורש לארגוני הפשיעה מקדמת אותנו לקורבן הבא".

 

סרטון – דברי ח"כ איימן עודה, היום, במליאת הכנסת:

https://www.facebook.com/watch/?v=195263628731069