ח"כ עודה השתתף בלווייתו של העיתונאי הירדני נהאד חטאר שנרצח בעמאן

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) השתתף אתמול בהלווייתו של העיתונאי נהאד חטאר, בן 56, שנרצח השבוע בעמאן, בירת ירדן. חמוש ירה ביום ראשון למוות בעיתונאי ואיש שמאל חטאר, זאת לפני כניסתו למשפט בו נאשם בהפצת קריקטורה ברשת הלועגת לאלוהים ולאסלאם. הרצח מסעיר לא רק את ירדן אלא את התקשורת הערבית בכללותה. לאחרונה מצא עצמו הנרצח תחת ביקורת קשה אחרי ששיתף ברשתות החברתיות קריקטורה תחת הכותרת "האל של הדאעשים", ובה נראה גבר מזוקן שוכב במיטה לצד נשים ומבקש מאללה לספק לו יין וקשיו. מוסלמים שמרנים רבים ראו בקריקטורה פוגענית והרשויות טענו כי שיתופה הוא עבירה על החוק. יצוין שאלפים לקחו חלק בהלווייתו של חטאר בבית עלמין נוצרי שבקרבת עמאן. בין אלה שליוו את הנרצח דרכו האחרונה: מאות פעילי ארגוני השמאל הירדנים ובני משפחתו.

עם שובו לישראל, כתב ח"כ עודה בפייסבוק "השתתפתי בהלווייתו של הסופר נאהד חטאר, לא רק כדי לגנות את הרצח אלא כדי להגן על הערכים שלפיהם אנו רוצים לחיות כחברה.
לרעיון לעולם לא מתנגדים עם קליע, ומי שחושב שהרעיון עבר את הגבול המותר אז הכתובת לתלונתו הוא בית המשפט ולא הנשק הדאעשי. לא אגזים אם אומר כי האווירה שתומכת במעשה הרצח באזורנו, היא זו שדרבנה אותי יותר מכל להשתתף בהלוויה בכדי להדגיש את העמדה הנכונה שלא מגלה שום סובלנות לאלימות ושמתעקשת לחיות בחברה שמכבדת מגוון של דעות".

2016-09-29_190641

הפגנה, השבוע, בבירת ירדן בגינוי הרצח של העיתונאי השמאלי (צילום: הומניטה)

עם מותו של העיתונאי, פרסמה המפלגה הקומוניסטית הירדנית הודעת השתתפות בצער המשפחה וגינוי חריף לרוצחים. עוד קראו הקומוניסטים הירדנים לאחד כוחות כדי למגר את אלה העושים שימוש בנשק קטלני כאמצעי לחיסול מתנגדים פוליטיים. גם המפלגה הקומוניסטית הלבנונית פרסמה הודעת גינוי וקראה למצות את הדין עם האחראים על הרצח. לדברי הקומוניסטים הלבנונים, על ממשלת ירדן לשאת באחריות למציאת לא רק אלה שביצעו את הרצח גם את אלה שעמדו מאחוריו. המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) וחד"ש פרסמו אף הן הודעות גינוי לרצח, שלדבריהן הוא התוצאה הבלתי נמנעת משילוב האידיאולוגיה הפונדמנטליסטית ומעשי טרור "אשר הפילו קרבנות רבים בקרב עמי האזור".