ח"כ עודה: המחאה היא ההזדמנות לאמץ ערכים של שלום, שוויון, דמוקרטיה וצדק חברתי

"תמונות ההפגנות מאתמול לא צריכות לעורר מועקה אלא תקווה. המחאה היא גם ההזדמנות לבנות מחדש לאור ערכים של שלום, שוויון, דמוקרטיה וצדק חברתי. אז כל הכבוד למפגינים, אני יודע שאלה ימים קשים אבל אם זה היה קל לא היו קוראים לזה מאבק". כך מסר הבוקר (ראשון) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש). מאוחר יותר נמסר כי ח"כ עודה סובל מתסמינים קלים של קורונה, מרגיש טוב וייכנס לבידוד. "מלבד חום קל אני מרגיש בסדר ואמשיך לעבוד למען הציבור מהבידוד", אמר ח"כ עודה. "הנגיף הוא אמיתי, מסוכן, ומדבק".

יצוין שהאגודה לזכויות האזרח פנתה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לבטל את התקנות שמגבילות את האפשרות להפגין במרחק של יותר מקילומטר מהבית. לטענת האגודה בפני הממשלה ובפני ועדת החוקה לא הוצדקו נתונים שיצדיקו את המגבלות או חוות דעת אפידמיולוגית, וחוות הדעת היחידה הייתה מכתב של מנכ"ל משרד הבריאות. "מדברי ראש הממשלה ושרים בעלי זיקה אליו במהלך הדיונים בממשלה הן בהצעת החוק והן בתקנות עולה ברורות, כי המניע העיקרי אם לא היחיד לחקיקה היה מניעת המשך ההפגנות מול מעון ראש ממשלה", נכתב. "ברור שזהו שיקול זר. זו תכלית פסולה שפוסלת הן את התיקון לחוק והן את התקנות".

בעקבות ההפגנות אמש והדיכוי המשטרתי שפגע גם אנשי התקשורת, איגוד העיתונאים מסר הבוקר כי "חלוקת דוחות וקנסות לעיתונאים שמבצעים את עבודתם היא קו אדום שטרם נחצה עד היום. נזכיר שעיתונאים אמורים להינות מחופש תנועה מלא כדי לדווח מהשטח ולשרת את הציבור. פנינו כעת בפניה דחופה למשטרת ישראל על מנת שתדאג לביטול הדו"ח שקיבל כתב הארץ בר פלג ותנחה את השוטרים לגבי האופן שבו יש לנהוג בעיתונאים במוקדי ההפגנות. במידה ויש עיתונאים נוספים שנתקלו בבעיות מול רשויות האכיפה, הם מוזמנים לפנות אלינו ונסייע להם בעניין".