ח"כ עודה: הטקס בבית הלבן הוא לא הסכם שלום היסטורי אלא עסקת נשק היסטרית

שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זאיד ומקבילו בבחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתמו אמש (שלישי) על ההסכמים בין המדינות בבית הלבן בוושינגטון. ההסכמים יכללו שיתופי פעולה בתחומים שונים, ונורמליזציה של הקשרים בין ישראל לבחריין ואיחוד האמירויות.

מפגינים נגד ההסכם על חשבון הפלסטינית, אמש, במרכז רמאללה (צילום: ואפא)

 

שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זאיד הודה במהלך הטכס לראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שבחר לעצור את "סיפוח האדמות הפלסטיניות". לאחר מכן, אמר במעמד טקס החתימה על ההסכם בוושינגטון כי "ההסכם מאפשר לנו להמשיך לעמוד לצד הפלסטינים כדי להשיג את שאיפותיהם". בעת דבריו נורו רקטות מרצועת עזה לעבר אשקלון ואשדוד. שני גברים כבני 30 נפצעו באורח קל משברי זכוכיות, כתוצאה מפגיעת רקטה באשדוד. בנוסף, ישנם ארבעה נפגעי חרדה מהאירוע. קודם לכן דווח על פגיעת רסיסים במבנה בעיר ונזק לכלי רכב, לאחר שיורטה רקטה ששוגרה מרצועת עזה.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), התייחס אמש להסכמים שנחתמו ואמר כי "עוד יגיע היום שבו נחגוג את השלום – אבל היום הזה עוד לא הגיע. הכיבוש ימשיך גם מחר, פלסטינים יחיו תחת משטר צבאי, מתנחלים ימשיכו לגזול מהם אדמות וחיילים ימשיכו לעמוד במחסומים ולהיכנס לבתיהם. הטקס המפואר בוושינגטון הוא לא הסכם שלום היסטורי אלא עסקת נשק היסטרית".

לדברי ח״כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "תסתכלו על שני המנהיגים הרעים האלה: חוגגים עסקת נשק פיננסית עם רודנויות בזמן שהעמים שלהם נמקים תחת המגיפה. סדרי העדיפויות של נתניהו מעוותים. הוא חוגג על המדשאות בזמן שהכלכלה והבריאות בארץ קורסת – באשמתו הבלעדית. שלום לא יהיה בלי הפלסטינים ובריאות לא נקבל עם ניהול פושע כזה". ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) תקף את חתימת ההסכמים בבית הלבן, "הטקס בבית הלבן הנו קנקן מקושט מבחוץ אך ריק מכל תוכן. כל עוד העם הפלסטיני מוחזק תחת מגף הכיבוש הישראלי, לא יהיו לא שלום ולא ביטחון."

ח”כ ג’אבר עסאקלה (חד”ש-הרשימה המשותפת) הדגיש כי "השלום האמיתי שאמור להיחתם קודם הוא עם העם הפלסטיני, שלום המבוסס על סיום הכיבוש, חזרה לגבולות 67 והקמת המדינה הפלסטינית לצידה של מדינת ישראל, ולא כמו ההסכם עם האמיריות שבנוי של הסכם כלכלי שמשרת את בעלי ההון, ולא מביא עמו בשורה לאזרח הפשוט והחלש". ח"כ עסאקלה הוסיף: "ראש הממשלה נתניהו מאז שנבחר לראשות הממשלה ממשיך להוליך את האזרח הישראלי שולל כדי לדאוג לעצמו. דאגה לרווחת האזרחים מתחילה עם סיום הכיבוש אשר גובה מחיר כבד מכולנו".