ח"כ עודה הורחק לשבוע מדיוני הכנסת בגלל תלונה של ח"כים מהקואליציה

ועדת האתיקה הרחיקה היום (שני) את יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), למשך שבוע ימים מהדיונים במליאת הכנסת ובוועדות. נגד ח"כ עודה הוגשו שתי תלונות בעקבות העימות שניהל בחודש מאי עם שוטרים שמנעו את כניסתו לביקור של מנכ"ל ארגון מוסאוא ג'עפר פרח בבית החולים בני ציון בחיפה לאחר שהאחרון שנפצע ונעצר בהפגנת הזדהות עם תושבי עזה.

2018-07-02_200513

ח"כ איימן עודה יחד עם פאדי אבו שקארה, שסובל ממוגבלות גופנית קשה, מחבר הספר "בן ערובה של הגוף"! (צילום: אל אתיחאד)

את התלונות נגד עודה הגישו חברי הכנסת נאוה בוקר ואורן חזן מהליכוד. השניים פנו לוועדת האתיקה, ובתגובה חברי הוועדה ביקשו את תגובתו של ח"כ עודה. האחרון ציין כי השוטרים בכניסה לבית החולים "הפרו את חסינותי ונמנעה כניסתי למחלקה שבה אושפז פרח, על אף שביקשתי מהשוטרים לפגוש את הצוות הרפואי".

עודה הוסיף בתגובתו כי "לאחר ויכוח ממושך ביני לבין השוטרים שסירבו להכניסני למחלקה התלהטו הרוחות". עודה טען כי זה לא סגנונו אך ציין כי "ככל בני האדם, מסוגל להתלהט בהתחשב בנסיבות". לדבריו, "לא היה בכך משום פגיעה בעובד ציבור".

ועדת האתיקה צפתה בסרטון המתעד את האירוע שהתרחש בבית החולים, ולפי רוב חבריה, "בין אם מניעת ביקורו של ח"כ עודה עולה בקנה אחד עם הוראות חוק החסינות ובין אם לאו, הביטויים שבהם עשה שימוש כלפי השוטרים אינם בגדר ביטויים פוליטיים חריפים ולעתים אף מקוממים".

חבר הוועדה ח"כ יוסף ג'אברין (חד"ש הרשימה המשותפת), היה בדעת מיעוט, ומסר שבאותו יום הגיע אף הוא לבית החולים וגם כניסתו נמנעה על ידי השוטרים. לגופה של הקובלנה, ח"כ ג'אברין סבור כי בהתחשבך בכך שלא היה מקום למנוע את כניסתו של ח"כ עודה למחלקה בבית החולים, ונוכח ההבהרות של ח"כ עודה, אין מקום להטיל עליו את הסנקציה. דעתו כאמור הייתה בדעת מיעוט, ולכן לא התקבלה.