ח"כ עודה בשבת תרבות בב"ש: בבחירות שיתקיימו בעוד שבועיים נשיג 16 מנדטים

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), אמר הבוקר (שבת) כי מלבד ממשלת אחדות של מפלגות הימין לא ניתן להקים ממשלה בלי הרשימה המשותפת. "גנץ לא כוס התה שלנו", אמר עודה באירוע שבת תרבות בבאר שבע. "רצינו להחליף את נתניהו, לא מאהבת מרדכי אלא משנאת המן". הוא הוסיף כי "אם לא תהיה ממשלת אחדות, לא יהיה אפשר להקים ממשלה בלי המשותפת, אנחנו נגיע בעוד שבועיים ל-16 מנדטים, אי אפשר יהיה להתעלם מאיתנו".

יצוין שעל פי סקר בחירות שפורסם אתמול בעיתון "ישראל היום", הרשימה המשותפת צפויה להגדיל את כוחה ל-14 מושבים. עלפי הסקר כחול לבן צפויה להיות המפלגה הגדולה ביותר עם 34 מנדטים. הליכוד אחריה עם 32 מנדטים והעבודהגשרמרצ תקבל 8 מנדטים ירידה של שלושה מושבים לעומת הבחירות הקודמות.

ח"כ איימן עודה, אמש (שישי) בסניף מק"י כפר ירכא שבגליל באסיפת בחירות בהשתתפות חברי הכנסת ג'אבר עסאקלה ועופר כסיף (צילום: זו הדרך)

מתוך כך יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן פרסום היום בפייסבוק כי "ישראל ביתנו לא תשב ולא תשתף פעולה לא באופן ישיר ולא באופן עקיף" עם הרשימה המשותפת. הוא הוסיף כי "אין לי שום בעיה לשבת בקואליציה עם רשימת העבודהגשרמרצ המאוחד זו רשימה אחת שמרצ היא חלק קטן ממנה. ישראל ביתנו ישבה בעבר בממשלת נתניהו עם עמיר פרץ, ואורלי לוי הייתה בעברה חברה בישראל ביתנו. ולמי ששכח, חלק משרי הליכוד היו בעבר חברים בקדימה וכמה מהם, כולל ראש הממשלה, הצביעו בעד ההתנתקות, ורק לפני פחות משנה נתניהו התחנן לאבי גבאי שיצטרף לממשלתו. אלו הן העובדות. קחו את הדברים כפי שהם, לא צריך להמציא פרשנויות".