ח"כ עודה בעקבות השריפה במפרץ חיפה: הגיע הזמן שהממשלה תעשה משהו

כוחות הכיבוי פעלו כל היום (ראשון) כדי להשתלט על השריפה שפרצה בבתי הזיקוק במפרץ חיפה. הערכת הכוחות אחר הצהריים הייתה כי סכנה מוחשית לחיי אדם נשקפת ברדיוס של 150 מטרים מסביב למכל התחום בו נמצאים כוחות הכיבוי במקום. על כך הגיב יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) שהוא תושב חיפה: "השריפה בבתי הזיקוק בחיפה מאוד מדאיגה, הגיע זמן שהממשלה תעשה משהו בנדון והכוונה בלעשות זה לא לצאת לתקשורת ולהאשים שוב את הערבים".

2016-12-25_203543

השריפה שפרצה הבוקר במפרץ חיפה (צילום: משטרת ישראל)

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) קרא היום להפחית את הסיכון לתושבי חיפה ולא לקדם את התכנית להרחבת בתי הזיקוק. זאת, בעקבות השריפה שפרצה בבוקר. ח"כ חנין, העומד בראשות השדולה הסביבתיתחברתית של הכנסת, מסר בהודעה מטעמו כי "מפרץ חיפה הפך כבר מזמן לסיר לחץ שמאיים להתפוצץ, ובו ריכוז גבוה בצורה קיצונית של דלקים, חומרים מסוכנים ומפעלי תעשייה מזהמים". לדבריו, "ועדת המשנה לענייני תכנון וסביבה במפרץ חיפה, בראשה עמדתי בכנסת הקודמת, הגישה המלצות ברורות שאומצו בידי הכנסת. במרכזן: להפחית זיהומים וסיכונים, במקום להגביר אותם".

לדברי מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה: "התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה ובייחוד בתי הזיקוק הם פצצה מתקתקת. אנחנו לא זקוקים לנס חנוכה אנחנו זקוקים למנהיגות אחראית שתרחיק את המפעלים המזהמים מריכוזי אוכלוסייה כל כך צפופים. ממשלת ישראל נדרשת לספק תשובות למיליון תושבים שחיים בסמוך למתחם הכי מזוהם ומסוכן בארץ. הסיפור העצוב של התעשייה שמזהמת, כבר עשורים רבים, את אזור חיפה והקריות הוא סיפור עגום של מנהיגות כושלת שנכנעת ללחצים בלתי פוסקים של משפחת עופר ובעלי הון אחרים שמבקשים להרחיב את פעילותם העסקית למטרות ייצוא על חשבון חייהם של אלפי אזרחים שמתים וחולים כל שנה מזיהום האוויר שמשתולל באזור. אולי עכשיו תבין סוף סוף ממשלת נתניהו שהגיע הזמן לעצור את כל התכניות להרחבת בתי הזיקוק והתעשייה המזהמת באזור ולקדם תכנית חירום לאומית לצמצום משמעותי של התעשייה המסוכנת לרווחתם וביטחונם של מאות אלפי האזרחים שנפגעים ממנה".