ח"כ עודה בעקבות ההסלמה בדרום: הגיע הזמן להפסיק לדבר על הסדרה – ולהתחיל לדבר על שלום

יום של לחימה והרג בדרום: מטחים כבדים של רקטות נורו לעבר יישובים רבים באזור עוטף עזה ולעבר שדרות, אשקלון, קריית גת ואשדוד. בחלק מהמקרים מערכת כיפת ברזל יירטה בהצלחה מספר רקטות ששוגרו לעבר אשקלון. כמו כן, כחות צה"ל הרגו חמישה פלסטינים, אתמול (שישי) ליד הגדר והיום בעת הפצצות. על כך הגיב ח"כ איימן עודה (חד"ש) "ממשלת הימין כמובן אינה מעוניינת לקדם פתרונות, כי גם היום אין נשק שיכול 'להכריע', 'להביס', 'למוטט' או 'לשבור' את עזה, אי אפשר 'לנהל' סכסוך בזמן שיש עם שנאנק תחת מצור. הגיע הזמן להפסיק לדבר על הסדרה ולהתחיל לדבר על שלום".

2019-05-04_175202

צוות רפואי פלסטיני בעת ההפגנות השיבה שנערכו בגבול עזה בשישי 30 במארס האחרון (צילום: אקטיבסטילס)

בעקבות ההסלמה, פיקוד העורף קרא לתושבי עוטף עזה ואשקלון להישאר בסמוך למרחבים המוגנים מחשש להימשכות הירי. בכל האירועים לא דווח עד כה על נפגעים. מדובר צה"ל נמסר כי עד כה זוהו כ-90 שיגורים לעבר ישראל, ועשרות מהם יורטו באמצעות כיפת ברזל. טנקים של צה"ל תקפו מספר עמדת של החמאס ברצועת עזה.

ההסלמה מהבוקר באה לאחר שאתמול נפגעו קצין צה"ל באורח בינוני וחיילת באורח קל מאוד, מירי צלפים בחסות הפרות הסדר שהתקיימו בקרבת גדר המערכת במרכז הרצועה. בעקבות הירי, צה"ל הגיב בתקיפה של יעדים של חמאס ברצועה ומשרד הבריאות בעזה דיווח על חמישה הרוגים פלסטינים.

ח״כ עופר כסיף (חד"ש) הגיב גם הוא הבוקר: "אנחנו בחד"ש מתנגדים לכל פגיעה באזרחים חפים מפשע, בין אם זה בעזה, שם מתחולל טבח מתמשך, או בדרומה של ישראל, שם סובלים מירי טילים זה שנים. האשם המרכזי ב'סבבי' ההרג והסבל הוא ממשלות ישראל המחזיקות את תושבי רצועת עזה במצור אכזרי ורצחני. רק סיום המצור והסדר מדיני יפסיקו את הסבל".