ח"כ עודה בסיור בדרום תל-אביב: לאחד בשטח את כל המוחלשים

ח"כ איימן עודה (חד"ש), ראש הרשימה המשותפת, סייר אמש (שלישי) בדרום תל אביב ונפגש עם פעילים תושבי השכונה, ומבקשי מקלט. הסיור נערך ביוזמת הפורום המזרחי של חד"ש. שולה קשת, מנכ"לית תנועת "אחותי" ותושבת השכונה, הנחתה את הסיור וסיפרה לעודה ולפעילים, ביניהם ראובן אברג'ל, ממייסדי הפנתרים השחורים, על מצוקת האזור.

2015-09-09_194004

שולה קשת וח"כ איימן עודה בסיור שנערך אמש בדרום תלאביב (צילום: פורום מזרחי של חד"ש)אני רוצה לפעול איתכם בשיתוף פעולה. צריכים לחשוב איך מייצרים חיבורים לא בהנהגה, אלא מלמטה. מהשטח כדי לשבור דעות קדומות. אשמח להיות הפה גם שלכם בכנסת."

דרום תל אביב סובל ממחסור בתשתיות ובהתנכלות מהשלטון וגם הפך להיות ביתם של עשרות אלפי מבקשי המקלט שהגיעו לישראל בעשור האחרון. היא סיפרה על הצפיפות המסוכנת ועל סגירת התשתיות החברתיות בשכונות.

בסוף הסיור אמר עודה: "אף אחד לא יצליח להתקדם אם הוא ייאבק לבד. אבל היום אנחנו, הערבים והיהודים המוחלשים, כמו גם קבוצות מוחלשות אחרות, רחוקים אחד מהשני מבחינת התודעה, מבחינת הידע זה על זה. אנחנו הרוב במדינה, אבל אנחנו צריכים לחשוב איך לפעול ביחד. מי שמרוויח מהמרחק בין הקבוצות הם מי ששולטים. אני רוצה לפעול איתכם בשיתוף פעולה. צריכים לחשוב איך מייצרים חיבורים לא בהנהגה, אלא מלמטה. מהשטח כדי לשבור דעות קדומות. אשמח להיות הפה גם שלכם בכנסת".

בבית "אחותי", שם התקיים המפגש בסוף הסיור, פגש ח"כ עודה כמה מאנשי "כח לקהילה", מעיין משמר אזרחי משותף לתושבי דרום תל אביב ולמבקשי מקלט, שמקדם גם שמירה על ביטחון השכונות וגם הידברות בין הקהילות. עודה אף נתן את מספר הטלפון שלו למספר מבקשי מקלט מדארפור ומאריתריאה כדי שייפנו אליו והוא יוכל לסייע להם אישית.