ח"כ עודה במפגש עם אקדמאים: 'ראש הממשלה נתניהו צועד בדרכו של נשיא טורקיה ארדואן'

"ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, צועד בדרכו הטוטליטרית של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן". כך אמר אמש (חמישי) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, במפגש עם עשרות מרצות ומרצים יהודים וערבים בהשכלה הגבוהה שנערך באוניברסיטת תלאביב.

2017-07-14_170754

נתניהו וארדואן (צילומים: אקטיבסטילס, ויקימדיה)

המפגש התקיים ביוזמתם של פרופ' ישראל גרשוני (אוניברסיטת תלאביב) ופרופ' מוסטפא כבהא (האוניברסיטה הפתוחה). לדברי ח"כ עודה "ביבי משתלט על המרחב הציבורי השתלטות ארדואנית: הקוד האתי המוצע, חוק הלאום, הכלכלה הניאוליברלית הקיצונית, הפגיעה מתמשכת במרחב הדמוקרטי, ההסתה הגזענית נגד האוכלוסייה הערבית. כל אלה צעדים שיטתיים ומחושבים היטב".

עודה שואף להקים מחנה דמוקרטי של יהודים וערבים: "קיימים כבר המחנה הלאומי והמחנה הציוני. הכרחי להקים עתה את המחנה הדמוקרטי. לא מדובר ברשימה חדשה לכנסת. אני מציע להקים תנועה ציבורית לא פרלמנטרית. זהו יעדנו, לרמות שברשימה המשותפת ישנם השוללים זאת". בהתייחסו לרשימה המשותפת הדגיש עודה שחיוני להמשיך ולקיים "רשימה שרצה לכנסת המייצגת את האוכלוסייה הערבית בישראל יחד עם כוחות דמוקרטיים יהודיים. ישנן חילוקי דעות בתוך הרשימה המשותפת, אבל אנו מכבדים את השונות בכל אחד ממרכיביה". עוד הוא הודיע, שבניגוד לשמועות או הערכות "תהיה רוטציה בין חברי הכנסת של הרשימה, ותנועתי חד"ש, תקיים את ההסכמים כלשונם".

ח"כ עודה תקף את המחנה הציוני ואת יו"ר החדש של מפלגת העבודה, אבי גבאי, כי לדבריו מוסיפים לנקוט בעמדות גזעניות כלפי האוכלוסייה הערבית. "כבר ב-1999 אהוד ברק אמר שהוא נבחר 'ברוב קולות היהודים'. לצערי, אבי גבאי ממשיך באותה דרך: ניסיון לגרום לדהלגיטימציה של האוכלוסייה הערבית. רוצים להוציא אותנו מהמגרש הפוליטי. אבל אנו רוצים להשפיע". "מי שרוצה פוליטיקה אחרת, צדק חברתי, סיום הכיבוש ודמוקרטיה אמיתית אינו יכול להגשים זאת ללא האוכלוסייה הערבית. אבל גם האוכלוסייה הערבית לא יכולה להגיע לאותם היעדים לבד", הדגיש ח"כ עודה.