ח"כ עודה במסר לברני סנדרס שפרש מהמרוץ: המערכה לצדק תימשך

הסנאטור האמריקאי ברני סנדרס פרש אמש (רביעי) מהמרוץ הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב מה שככל הנראה יביא לכך שג'ו ביידן יהיה מועמד המפלגה להתמודדות מול הנשיא דונלד טראמפ בבחירות בנובמבר. סנדרס בן ה-78 הודיע על פרישתו בשיחה שקיים עם צוות הקמפיין שלו. "הגעתי למסקנה שהקרב הזה על המועמדות הדמוקרטית לא יהיה מוצלח", אמר סנדרס לתומכיו בשידור חי ברשת. "ביידן יהיה המועמד. אני מברך את ג'ו ביידן, אדם הגון מאוד. אני אעבוד איתו כדי לקדם את רעיונותינו המתקדמות".

לאחר הודעתו של ברנס, יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) שיגר לו מסר ובו כתב "אני רוצה להודות לברני סנדרס על המערכה למען צדק חברתי שניהל. במערכת הבחירות הוא גם הדגיש את תמיכתו בפלסטינים במאבקם לעצמאות ולשוויון. המאבק למען הצדק יימשך". ח"כ עודה פגש את סנדרס במספר הזדמנויות במהלך ביקוריו בארה"ב.

יצוין שהסנאטור מוורמוט, המגדיר עצמו סוציאליסט, פתח את הבחירות המקדימות עם ניצחונות באייווה, בניו המפשייר ובנבאה, אך מאז הפריירמיז בדרום קרוליינה לפני יותר מחודש הובס על ידי ביידן שוב ושוב. בתוך המפלגה גבר הלחץ על סנדרס לפרוש, במטרה למנוע מאבק ממושך ומר בינו לבין ביידןכזה שעלול לפגוע בסיכויי האחרון לנצח בבחירות לנשיאות.

הנושאים שסנדרס קידם במהלך הבחירות המקדימות, כמו צמצום איהשוויון בהכנסות, ביטוח בריאות ברהשגה לכל ומאבק בשינויי האקלים זכו לתמיכה רבה בתוך המפלגה הדמוקרטית. בשל תמיכה זו הודיע ביידן שבכוונתו לאמץ חלק מנושאים אלה.

נאומו המלא של סנדרס, כפי ששודר אמש (באנגלית):

https://portside.org/2020-04-08/read-bernie-sanderss-full-speech-ending-his-campaign