ח"כ עודה במליאה: אעתור לבג"ץ נגד שר הביטחון בעקבות זליגת הנשק מהצבא

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה (חד"ש), אמר אחה"צ (שני) במליאת הכנסת כי יעתור לבג"ץ נגד שר הביטחון והרמטכ"ל, על זליגת אלפי כלי נשק מהצבא לידי אזרחים. לדבריו "אלפי כלי נשק הגיעו מהצבא לידי האזרחים הערבים. הנשק הזה הורג והרשלנות הזאת הורגת", הסביר, "שר הביטחון יודע וגם הרמטכ"ל יודע. אז איך הם מאשרים? במידה והצבא באמת רוצה לעצור את הפשע המתמשך הזה יש בידו לעשות הכל. להקים ועדה, ללמוד למה זה קורה ולפעול מיד. עד עכשיו כלום לא קרה. הגשתי את דרישותיי לגנץ ולכוכבי, ואני גם אעתור לרשויות המשפטיות". הוא גם התייחס לשני מקרי הרצח שאירעו היום בלוד ובמחלף נחשונים.

זירת האירוע במחלף נחשונים, הבוקר (צילום: איחוד הצלה)

שני תושבי לוד, בנים למשפחות יריבות, נרצחו מאז שעות הלילה. בתחילה נורה למוות סלמאן אזברגה באזור התעשייה בעיר, וכעבור שעות נורו שניים ממשפחת אבו סעלוק היריבה בעת שנסעו בכביש 6 תחת אבטחת המשטרה אחד מהם נהרג והשני במצב אנוש.

שני בני משפחת אבו סעלוק שנורו עזבו את עירם לאחר הירי באזברגה מחשש לנקמה, יחד עם מקורבים נוספים שנסעו בשלוש מכוניות נוספות ותחת אבטחת המשטרה. הם נורו מרכב אחר כשהיו באזור מחלף נחשונים, סמוך לראש העין, והידרדרו לצד הדרך. בתחילה חשבו השוטרים שנסעו בראש השיירה כי מדובר בתאונה, ולא רדפו אחר הרכב שבו ישב היורה.

על פי "יוזמות אברהם" מתחילת השנה נרצחו 97 בני אדם בחברה הערבית, הנתון הגבוה זה כ-20 שנה. ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) הוסיף ש-2020 "הייתה השנה המדממת ביותר בחברה הערבית, וימים לפני סופה קיבלנו את התמונה עד כמה: חיסול תחת אבטחה משטרתית, לאור יום, בכביש 6 .פניתי לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, באופן בהול כדי שהמשטרה תתעורר. הקולות מהשטח בלוד מזהירים מפני מעגל דמים שיתרחב. הרחובות שלנו במלחמת אזרחים אבל הרשויות בתרדמת. לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) במליאת הכנסת "יש רק קבוצה אחת שמרגישה בטוחה היום באוכלוסייה הערבית הפושעים והרוצחים".

סרטון דברי ח"כ עאידה תומאסלימאן אחה"צ במליאת הכנסת:

https://www.facebook.com/aidatuma/videos/751259482146213