ח"כ עודה בהפגנה מול מעון רה"מ: להפוך את המחאה ליהודית-ערבית להפלת נתניהו וממשלת הימין

אלפים רבים הפגינו אמש (מוצאי שבת) מול מעון ראש הממשלה בבלפור, במחאה על התנהלות ממשלת הימין במהלך משבר הקורונה ובדרישה להתפטרותו של נתניהו. כמו כן, לראשונה מאז גל המחאות נערכה גם הפגנה גם מחוץ לביתו של נתניהו בקיסריה, ולמקום הגיעו מאות בני אדם. אדם שתיעד את המחאה במקום אף עוכב לחקירה. במקביל התקיימה אמש הפגנה גם בפארק צ'ארלס קלור בתל אביב, וכן מחאות מקומיות על גשרים וצמתים בכל רכבי הארץ. לדברי מארגני מחאת הגשרים, אלפים הגיעו לכ-250 גשרים וצמתים בשבוע חמישי ברציפות. מאחורי הפגנת הגשרים עומד ארגון מחאת הדגלים השחורים.

חבר הכנסת איימן עודה (במרכז) אמש בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים. בצידו: ח"כ עופר כסיף ומזכיר חד"ש, מנסור דהאמשה (צילום: זו הדרך)

אל ההפגנה בירושלים ובתלאביב, הצטרפו כמדי שבוע, פעילי חד"ש ומק"י רבים. בין הבאים למחאה בירושלים: יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) וח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת). ח"כ עודה מסר "אני משתתף בהפגנה הענקית נגד נתניהו מול ביתו בירושלים. ניתן גם לשבת בבית כמו פרשנים ולהגיד: 'זאת הפגנת של יהודים', 'הדרישות לא ברורות והסמלים לא מייצגים אותנו'. אבל אנחנו מסרבים להיות רק פרשנים של המציאות ויכולים לפעול כדי לשנות אותה. עלינו להפוך את ההפגנות למשותפות של יהודים וערבים עם יעדים ברורים נגד המדיניות הכלכלית ונגד נתניהו וממשלתו. אנחנו צריכים להמשיך למחות בעקשנות ולהשתתף. אני בטוח שההפגנות האלה יגיעו למאות אלפים ואפילו מיליון". עוד הדגיש "ממשיכים בכוח, כשיש מאבק אין ייאוש".

ח"כ כסיף אמר בשיחה עם עיתונאים: "נגיף הקורונה מסוכן פחות מרודנות הביביזם, ושניהם משגשגים בסימביוזה מחליאה". לדבריו "יש לי רק מסר אחד לנתניהו וחייליו במשטרת ירושלים: לא תפחידו אותנו במכת"זית, לא תשברו רוחנו במעצרים. כאשר תענו אותנו, כן נרבה וכן נפרוץ." סמוך לשעה 1:30 המשטרה אכן פיזרה בכוח רב את המפגינים, תוך שימוש ב מכת"זיות (מכוניות התזה) ועצרה מספר מפגינים.

יצוין שגל של תקיפות מפגינים אירע הלילה בכמה מוקדים ברחבי הארץ בהם נערכה מחאה נגד השחיתות ונגד נתניהו. שישה חשודים נעצרו על ידי כוחות המשטרה בגין תקיפת מפגינים שמחו ברחוב בלפור בירושלים. תקיפות מפגינים נוספות דווחו ברמת גן ובניר עם שבעוטף עזה. ברמת גן עצרה המשטרה תושב העיר בן 34, אלירן קמביטיס, בחשד שריסס גז פלפל לעבר מפגינים במחלף אלוף שדה.

במהלך הפגנה בצומת שער הנגב שבעוטף עזה, מפגין חבר קבוץ גבים, ניר סער, פונה לקבלת טיפול רפואי לאחר שנדקר בצווארו. קבוצה של צעירים שהתנגדו להפגנה הגיעו למקום, ותקפו את המפגינים. המשטרה עצרה הלילה תושב הדרום, פליקס איליאייב בשנות ה-20 לחייו, בחשד שהיה מעורב בתקיפת ודקירת המפגין בצומת ניר עם. אביו של הנדקר אמר לכאן חדשות, "הגיעו 3 מכוניות מכיוון שדרות, יצאו אנשים חמומי מוח. הם החנו את הרכבים בצד. אחד מהם פתח בריצה. הם ממש רצו ליצור מגע עם המפגינים, כלי חד בצוואר זה לא כדי להגיד שלום. הוא ממש ניצל בנס". מארגני הדגלים השחורים הגיבו, "ההסתה של הנאשם מביאה לאלימות וגם תביא לרצחאבל דבר אחד היא לא תעשה: לא נעצור עד שהמושחת יפנה את בית ראש הממשלה ויצעד לשם אדם הגון. נתניהו שלא עצר את ההסתה לרצח רבין מסית היום כנגד אזרחים, אנו יודעים מול מי אנו נאבקיםאנחנו ננצח".

סרטון ח"כ איימן עודה בהפגנה ליד בית ראש הממשלה, אמש:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/2711461515776020/