ח"כ עודה בהפגנה מול מעון רה"מ: לא רק להחליף את נתניהו אלא את דרכו

אלפים הפגינו אמש (מוצאי שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בכיכר פריז שבירושלים וברחבי הארץ. המפגינים הגיעו לכיכר לאחר צעדה שערכו מגשר המיתרים בעירבנוסף, נערכו הערב הפגנות במאות מוקדים ברחבי הארץ, ובין היתר ליד ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה. זה השבוע ה-28 ברציפות של המחאה נגד נתניהו. המשטרה עצרה אחר הצהריים 11 מפגינים לאחר שעשרות חסמו את הכניסה למעון ראש הממשלה בפינת הרחובות בלפור וסמולנסקין בירושלים, במסגרת "המצור על בלפור". בשל ההפגנה, נחסמו כמה רחובות לתנועה. מפגינים שהתכנסו בגשר המיתרים צעדו לכיוון רחוב בלפור

בסמוך נערכה עצרת בהשתתפות יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) וח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת). ח"כ עודה קרא "לשותפות ערביתיהודית נגד ההפרדה. ממשלת הימין בוחרת בהסתה ובשנאה ומפקירה את האזרחים במדינה במשבר כלכלי וחברתי עמוק. המאבק שלנו הוא לא רק להחליף את נתניהו, אלא את דרכו של נתניהו. רק יחד נוכל לבנות עתיד בטוח של שלום ושגשוג לכל אזרחי המדינה יהודים וערבים."

ח"כ איימן עודה, אמש, בעצרת המחאה שנערכה בסמוך למעונו של ראש הממשלה בירושלים (צילום: זו הדרך)

לדברי ח"כ כסיף "חיילים יורים בפלסטיני כדי לגנוב לו גנרטור, ביביסטים מנסים להצית מאהל של מתנגדי נתניהו, אנשי תנועת ההתנחלות תוקפים באלימות ערבים מדי ערב, מערכות הבריאות, החינוך והרווחה קורסות אי אפשר להפריד בין כל אלו. ממשלת הימין מדרדרת אותנו אל פי תהום".

המחאה בקיסריה נפתחה בצעדה של מאות אנשים מכיכר מוזיאון הראלי ועד לכניסה לרחוב שבו מתגורר נתניהו. שם, הפגינו לאחר מכן כ-300 איש שנשאו שלטים עם הכתובות: "להעיף את הנגיף שהורס את הדמוקרטיה", "ניצחון הוא נחלת המתמידים", "ההתחלה של הסוף" ו"לך". במהלך הפגנה נגד נתניהו במושבה יבנאל שבגליל התחתון, הושלכו אבנים לעבר המפגינים. אישה אחת נפגעה, במקום הפגינו מתנגדי נתניהו מול מתומכיו. כעבור כמה שעות עצרה המשטרה שני נערים בני 14 ו-15 כחשודים במעשה. בנס ציונה הפגינו כ-200 איש, ומולם מחו כמה תומכי נתניהו עם שלטי "שמאלנים בוגדים" ו"שמאלנים אויבים".

סרטון דברי ח"כ איימן עודה בעצרת המחאה בירושלים:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/875689916511635

סרטון דברי ח"כ עופר כסיף בעצרת המחאה בירושלים:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/992691174472687