ח"כ עודה בדיון על פיזור הכנסת: 'הבחירה באפריל 2019 היא בין דמוקרטיה לאפרטהייד'

"הבחירה באפריל 2019 היא בין דמוקרטיה לאפרטהייד". כל אמר בצהריים (רביעי) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), בעת הדיון לחוק פיזור הכנסת. עוד הדגיש: "כן נתניהו, אנחנו ננהר לקלפיות בהמונינו, ואנחנו נגדיל את כוחנו, עכשיו יותר מתמיד".

2018-12-26_194519

לדברי עודה: "בחירות 2019 הן בחירה בין חירוב לחיבור. בין מי שמנסים לשמר את הדיכוי והמלחמה לבין מי שרוצים לקרב. זו הייתה ממשלת הגזענות והשיסוי. היא הפכה אותנו רשמית לאזרחים סוג ב' נתניהו מבין היטב שכשהרשימה המשותפת מגדילה את כוחה, היא מאיימת להפיל את ממשלת הימין הקיצונית.. ממשלת נתניהו מקרבת אותו לטובת סיפוח ומחרבת את הסיכוי לשלום. במקרה הטוב כחצר האחורית ובמקרה הרע כאויבים. זו ממשלה נגד האזרחים". "החזון שלנו שותפות יהודיתערבית לסיום הכיבוש, לצדק חברתי ופוליטי, לשוויון לכלל האזרחים. ארבעת החודשים הקרובים הם של תקווה, של התקווה לממש את החזון הזה".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה בדיון: "כל מי שהצביע בעד החוקים של הקואליציה היה שותף לפשע. הציבור לא רצה חוק המלצות, ולא את חוק הלאום – בטח לא בתצורה הזו והוא לא רצה שראש הממשלה יכהן תחת חקירות. רק מרצ לא זגזגה. בשבוע שעבר המחנה הציוני יצאה נגד ביטולו של חוק הלאום. היא חזרה, בה וטוב שכך, אבל זה לא היה קורה בלי מרצ. הבחירות האלו יהיו קרב על איזה ישראל אנחנו רוצים לראות פה מושחתת וגזענית או צודקת, או במילים אחרות, ישראל של מרצ".