ח"כ עודה באירוע לציון 7 שנים למערכה באל עראקיב: המאבק שלנו יימשך

עשרות השתתפו אתמול (שבת) בעצרת מחאה בכפר הבדואי הלאמוכר אלעראקיב בנגב, לציון שבע שנים מאז הפעם הראשונה בה נהרס הכפר. במחאה השתתפו תושבי הכפר, תושבים מהכפרים בסביבה, פעילי דו קיום בנגב, חברי חד"ש ומק"י, עומדים ביחד ומספר חברי כנסת מהרשימה המשותפת.

יו"ר "הרשימה המשותפת" ח"כ איימן עודה (חד"ש), שנעצר בהריסה הראשונה, אמר כי "מציינים שבע שנים לפעם הראשונה שהרסו את הכפר אל עארקיב וניסו לגרש את תושביו. אז חלקנו תא מעצר, ואני זוכר שהשיח' סיאח אטורי, אמר לי ׳גם אם הכפר ייהרס מאה פעמים, הם לא יצליחו להוציא אותי מהכפר! אני זוכר שחשבתי כמה דבריו מרשימים אבל עניתי לו שאין מצב שיהרסו כפר מאה פעמיםהכפר נהרס כבר 116 פעמים, ואחי עמד בהבטחתו 100 פעמים ויותר. אני עכשיו בכפר ומביט בכל השטחים הפתוחים מסביב ויודע שרק גזענות מונעת את הכרתו".

2017-08-20_193808

ח"כ עודה והשיח' סיאח אטורי, אתמול, באל עראקיב (צילום: פורום דוקיום בנגב)

עוד אמר ח"כ עודה "בבוקר הייתי עם אנשי הכפר איקרית שבידם ישנה החלטת בג"צ שאמורה הייתה לאפשר את חזרתם לכפר, אך שיגעון הגזענות גורם לכל הממשלות לפעול אפילו בניגוד להחלטת בג"צ. זוהי גזענותם וזהו הצומוד שלנו, המאבק שלנו יימשך כל עוד הגזענות הזאת קיימת. אנחנו שואבים את כוחנו מהצומוד של אנשי אלעראקיב ואיקרית, עד שהצומוד שלנו ינצח את הגזענות".