ח"כ עודה: אם אין מה להסתיר – מדוע למנוע את בואן של שתי חברות קונגרס?

שר הפנים אריה דרעי, החליט היום (חמישי) למנוע את כניסתן לישראל של שתי חברות הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטיות ראשידה טלאיב ואילהאן עומאר. ההחלטה התקבלה על דעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החוץ ישראל כץ והשר לעניינים אסטרטגיים, גלעד ארדן. "מדינה שאין לה מה להסתיר לא הייתה מבטלת את כניסתן של שתי חברות הקונגרס. זהו עוד ניסיון נואש להסתיר את המציאות מהעולם ובעיקר מעצמנו". כך הגיב יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) להודעת לשכת ראש הממשלה.

ראשידה טלאיב בהפגנת עובדים במישיגן, ארה"ב, 24 ביולי 2019 (צילום: פיפלס וורלד)

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) "ממשלת הימין משקשקת משתי נשים אמיצות שמתנגדות לכיבוש. הן מייצגות את דעת הקהל העולמית המתנגדת לכיבוש ולהתנחלויות. ציפיתי לבואן. ביטול הביקור חברות הקונגרס הוא עוד שלב במתקפה של טראמפ עליהן. הפעם באמצעות נתניהו. הברית בין השנים האלה היא ברית של כיבוש וגזענות".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) הוסיף כי נתניהו "לא רוצה שחברות הקונגרס האמריקאיות יחזרו עם תמונות של עבד שתיווי בן ה-10 שנורה בראשו ע"י חיילים ישראלים או יפגשו בסאמר סלימאן שכוחות הכיבוש עיוורו את בנו ולאחר מכן שתלו רובה בביתו. אבל זה בסדר, מניעת הכניסה היא דרך טובה מאוד להודות באשמה".

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש) שלח מסר לנתניהו, ארדן, ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "אי אפשר להסתיר את הכיבוש והאפרטהייד. כשאתם מונעים משתי חברות קונגרס לבקר כאן, אתם רק ממחישים עד כמה מדיניות הכיבוש הישראלי מבודדת את עצמה בעולם. אני פונה לאילהאן וראשידה: אנו מעריכים את פועלכן לשלום. יש לכן שותפים רבים לחזון זה, שמוקיעים את ממשלת הכיבוש".