ח"כ עודה על אלימות השוטרים במחאות נגד נתניהו: חזקים על מפגינים וחלשים על פושעים

"השוטרים חזקים על מפגינים וחלשים על פושעים", כך אמר היום (שני) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) בוועדת הפנים והגנת הסביבה. הוועדה, בראשות חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' התכנסה לדיון מיוחד עם השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, ועם מפקד מרחב ציון במשטרה, תנ"צ עופר שומר, כדי לדון על אלימות המשטרה במהלך פיזור הפגנות המחאה בבירה ובהם האלימות הרבה שהפגין סנ"צ ניסו גואטה. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הודיע בתחילה כי לא יתייצב לדיון, אך לאחר שספג ביקורת קשה על כך, שינה את החלטתו והופיע בוועדה. בתום הדיון הצהיר מפקד מחוז ירושלים כי "סנ"צ גואטה ישוב לעבוד בהפגנות בבלפור".

שוטר תוקף מפגינה, בהפגנה שנערכה במוצ"ש האחרון ליד מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום מסך מתוך סרטון של אורלי ברלב)

ח"כ עודה תקף את מפקד מחוז ירושלים וציין כי הציבור בישראל לא מאמין במשטרה. "אתם חזקים על מפגינים וחלשים על פושעים. אם הייתם עושים את העבודה שלכם לא היו 30 אנסים מול נערה בת 16 והייתם ממגרים את האלימות מהחברה הערבית", אמר בדיון בוועדת הפנים של הכנסת. "אני מדבר בשם ציבור שלם. אנחנו לא מאמינים לכם ולא מאמינים בכם. דורון ידיד, מי שטייח את הרצח של איאד אל חלאק, לא יפקפק בלטייח גם את ההתקפה האלימה נגד מפגינים. אני הייתי שם ליד ניסו גואטה כשתקף מפגין באגרופים כמו חבר בלה פמיליה".

מפקד מחוז ירושלים טען כי המפגינים במחאה סמוך למעון רה"מ אמרו שהם "באים למלחמה". עוד אמר ידיד כי "יש פה עשרה ארגונים שונים, הם קראו שהם באים למלחמה. הגיעו טעונים כלפי המשטרה. אמר את זה אחד הפקודים שלי, הם הגיעו משולהבים לעימות". השר אוחנה צידד בידיד, והוסיף כי "המצב איתו מתמודדים ציבורים שונים ישראל, הקשיים של המאבק בהתפשטות הקורונה, כמו גם התסכול הרב והאמת של חלקים בציבור מאי ההצלחה לשכנע באופן דמוקרטי להביא לחילופי ראש ממשלה בבחירות, מביאים להפגנות מתמשכות".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) קרא לפיטוריו ניצב ידיד בדיון בוועדה: "במשטרה יש תרבות של אלימות ושקר. לא אני אמרתי את זה, אלא מבקר המשטרה עצמו ב-92'. מאז שניצב דורון ידיד מונה למפקד מחוז ירושלים המשטרה החלה להשתולל באלימות פראית. אני קורא לפטר אותו מתפקידו". מאוחר יותר, ח"כ חיימוביץ' הוציאה את חברי הכנסת כסיף ומיקי זוהר (הליכוד) מהדיון, לאחר שכסיף כינה את זוהר "אפס" וזוהר כינה את כסיף "בוגד".

לדברי פעילי מחאת הדגלים השחורים: "לצערנו הרב ניצב דורון ידיד נמצא בסיטואציה בלתי אפשרית, בה מופעלים עליו לחצים אדירים ממפלגת הליכוד 'לפעול על פי מדיניות הליכוד' (ע"פ דבריו של השר כהן מהיום). ההחלטה להחזיר שוטר אלים לתוך הפגנות לא אלימות היא שגויה. אנו קוראים להרחיק את גואטה מההפגנות עד למיצוי החקירה נגדו בגין תקיפת מפגינים על ידי מח"ש. נפעל לכך באמצעים העומדים לרשותנו".

סרטון דבריו של ח"כ עודה, היום, בוועדת הפנים:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/357289995273143

סרטון דבריו של ח"כ עודה, היום, בוועדת הפנים:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/525870244887965/

סגן ניצב ניסו גואטה תוקף מפגין במוצ"ש:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/2745249679090450/