ח"כ עאידה תומא-סלימאן: עומר הייתם אל-בדוי נורה ונרצח על ידי כוחות הכיבוש

עומר הייתם אלבדוי בן ה-22 תושב מחנה הפליטים אלערוב שמצפון לחברון, נרצח אתמול (שני) על ידי חיילים לאחר שפרצו עימותים בין פלסטינים לכוח צה"ל. לפי הצבא, כוח גבעתי הגיע למקום לאחר שיודו אבנים לעבר כביש 60. הכוח הדף את מיידי האבנים אל תוך מחנה הפליטים, שם יודו לעברו בקבוקי תבערה. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, נראה אלבדוי מתקרב לצלמים לאט, ונשמע מישהו שקורא לו להביא מים. לאחר מכן הוא נורה ישירות לבטנו ונופל.

העיתונאי עבד ארחמן חסאן, שתיעד את האירוע וצילם את הסרטון שהופץ ברשת, אמר בשיחה עם "הארץ" כי ההרוג "בכלל לא היה בין המתעמתים אבל הוא הוזעק החוצה משום שעץ הממוקם ליד כניסת הבית החל לבעור כתוצאה מרימון או בקבוק תבערה שהושלך במקום". הוא הוסיף כי אלבדוי "יצא מהבית ובידו מגבת שרצה לכבות באמצעותה את האש ואז נורו לעברו שתי יריות ואחת פגעה בו בחזה והוא נפל". לפי חסאן, הצעיר לא היה מעורב כלל בעימותים".

עומר הייתם אלבדוי רגע לאחר שנורה על ידי חיילי צה"ל (צילום: אל אתיחאד)

בתגובה להרג ללא כל סיבה, מסר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש): "עומר הייתם אלבדוי הוא בן אדם. יש לו משפחה וחברים שראו את התיעוד של רגעיו האחרונים בעודו מתבוסס בדמו. הוא רק בן 22 אבל מעכשיו ידברו עליו רק בלשון עבר. בשביל הצבא הוא רק נתין פלסטיני. זה טבעו האלים של הכיבוש וזה לא ישתנה עד שנסיים אותו".

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "זהו רצח נתעב שמרסק את הלב בחברון. עומר הייתם אלבדוי נורה למוות על ידי כוחות הכיבוש בזמן שרץ לחפש מים כדי לכבות שריפה בביתו. הכיבוש הרג את עומר עוד קורבן של השליטה הצבאית האכזרית על העם הפלסטיני".

יצוין ששליח האו"ם למזרח התיכוןניקולאי מלדנוב, כתב מוקדם יותר בעקבות הירי כי "מזעזע לראות את הסרטון של הירי בעומר אלבדוי בידי כוחות הביטחון הישראליים בחברון. נראה כי הוא לא היווה איום לאיש. אני משתתף בצער המשפחה. מעשים כאלו צריכים להיחקר".