ח"כ עאידה תומא-סלימאן: לא נקבל את נפתלי בנט כראש הממשלה

"לא נקבל את בנט כראש ממשלה", כך אמרה הבוקר (ראשון) ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) בריאיון ששודר באולפן האתר ויינט. דבריה של מספר ארבע ברשימה המשותפת נאמרו לאחר ישיבות ההנהגות של מק"י וחד"ש שנערכו אתמול ויממה לפני שנציגי המפלגות הנבחרות לכנסת ה-24 יגיעו לבית הנשיא כדי למסור את המלצתם על חבר הכנסת שיש להטיל עליו את המנדט להרכבת הממשלה הבאה. "ברור שנתניהו הוא לא אופציה בשבילנו", אמרה ח"כ תומא-סלימאן. "באופציה השנייה אתה עלול להמליץ על לפיד ולקבל את בנט שהוא גם כן לא אופציה בשבילנו."

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (צילום: הכנסת)

 

לדבריה "אם לא יהיו התפתחויות, אני חושבת שאין על מה לדבר מבחינת המלצה. העניין הפוליטי הקיים במדינת ישראל לצערנו הרב היום במדינת ישראל הוא תחרות בתוך הימין מי ישלוט בימין הישראלי – הימין הפשיסטי ההתנחלותי או הימין היותר כאילו ליברלי".

 

ואם יבוא לפיד ויגיד "אני מרכיב ממשלה עם בנט", בנט יושבע בכנסת, אתם תצביעו נגד הממשלה הזאת?

אנחנו לא בשלב הזה עדיין, אנחנו עדיין בשלב של ההמלצה. נדון בעניין של ממשלה רק כשנדע בדיוק מה הרכב הממשלה ומה בדיוק קווי היסוד של הממשלה הזאת. אנחנו כן רוצים להחליף את נתניהו, אבל לא רק את נתניהו. אנחנו רוצים להחליף גם את הדרך של נתניהו.

"נכנסנו לפוליטיקה כי יש לנו דרך אחרת לגמרי, דרך שאומרת שאנחנו רוצים לסיים את הכיבוש, אנחנו רוצים שלום, אנחנו רוצים הסכם מדיני עם העם הפלסטיני שהוא העם שלנו וזכותו גם כן להגדרה עצמית, ואנחנו רוצים גם שוויון מלא, אזרחי ולאומי, לאוכלוסייה הערבית. אי אפשר לדבר על המלצות או על ממשלה שתמשיך בקו של התנחלויות ושל סיפוח".

 

אבל פוליטית אין כרגע מציאות שבמסגרתה מישהו מפסיק את הכיבוש שאת מדברת עליו…

… יש דבר כזה ויהיה דבר כזה. אנחנו עכשיו נכנסים לתקופה שונה לגמרי מבחינה פוליטית. אם הישראלים היו מרימים את הראש קצת מעל 'ביבי או לא ביבי', היו רואים שהשתנה משהו בעולם. טראמפ איננו, ביידן קיים. הוא הסיר את הסנקציות על השופטים בהאג, התהליך הזה יתחיל. בנוסף, ביידן רוצה להתחיל תהליך עם הפלסטינים, יש בחירות ברשות הפלסטינית. חלק מהשינוי ועזיבת נתניהו זה גם כן ליצור אווירה כדי להיפטר מהקו הזה שממשיך את הכיבוש, את ההתנחלויות, דיכוי עם אחר, ומשהו שגורם לישראלים לשלם מחיר".

 

לריאיון המלא:

https://www.ynet.co.il/news/article/H1ETlevBu